اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

17 هزار تماس با پلیس 110 خراسان شمالی ‌برقرار شد‌

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: 17 هزار و 826 تماس تلفنی مردم طی سه ماه نخست امسال با مرکز فوریت‌های پلیس این استان برقرار شد.

17 هزار تماس با پلیس 110 خراسان شمالی ‌برقرار شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی یلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از کاهش سه درصدی تعداد تماس‌های تلفنی با پلیس 110 این استان طی همین مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی تعداد تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیس خراسان شمالی در سال گذشته را 18 هزار و 654 تماس عنوان کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: کاهش شمار تماس‌های مردم با این سامانه، نشان از برقراری امنیت و اعتماد کامل مردم به پلیس است.

یلی همچنین بیشترین تماس‌ها با این مرکز را مربوط به تصادفات جاده‌ای خواند وتصریح کرد: این تصادفات عموما به خاطر خواب آلودگی ناشی از خستگی روی می‌دهد.

این مسئول با اشاره به حجم بالای ترددها در محورهای استان از عموم رانندگان خواست ضمن حرکت با سرعت مطمئنه ار رانندگی همراه با خواب آلودگی وخستگی برای جلوگیری از بروز هر گونه سوانح رانندگی ناگوار خودداری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره میانگین زمان حضور پلیس خراسان شمالی در محل عملیات اظهار کرد: اکنون این زمان در استان به طور میانگین به 11 دقیقه می‌رسد.

به گفته یلی، براساس ابلاغ ناجا زمان حضور پلیس در محل عملیات 10 تا 15 دقیقه تعیین شده است که این مهم در خراسان شمالی در نرم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این تماس‌ها با حضور پلیس عملیاتی می‌شود، افزود: بعضی از این تماس‌ها نیز نیازی به حضور پلیس در محل نیست.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این استان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه جرائم خشن در خراسان شمالی روی نداده است.

وی نزاع‌ها در روستاها و همچنین ضرب و جرح را از پرونده‌های مهم تشکیل شده توسط پلیس در خراسان شمالی برشمرد.

یلی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پلیس 110 نه تنها موجب کاهش مراجعه حضوری افراد به مراکز انتظامی شده بلکه از این طریق مورد مشاوره و راهنمایی نیز قرار می‌گیرند.

وی افزود: پلیس 110 به صورت شبانه روز و با تمام توان آماده ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مردم است و برای رسیدن به موقع به محل مأموریت، تلاش مضاعفی را می‌کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم از تماس‌های غیر فوریتی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پرهیز کنند تا نرم زمانی برای ارایه خدمات هرچه بهتر این نیروی مردمی به پایین‌تر سطح برسد.

وی با بیان اینکه پلیس در حفظ و برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه تلاش مضاعفی می‌کند گفت: اگر افراد قانون را محترم شمرده و به طور قانونمند حرکت کنند مطمئناً آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش یافته و سطح نظم و امنیت نیز ارتقا بیشتری پیدا خواهد کرد.

یلی با بیان اینکه تأخیر پلیس در رسیدن به محل و نوع برخورد قطعاً قابل بررسی است، اظهار کرد: شهروندان در صورت مواجهه با این امر می‌توانند از طریق سامانه 197 موضوع را اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقتدار نیروی انتظامی ، متکی بر اعتماد و ارتباط دوسویه مردم با پلیس بوده‌، بنابراین لازم است مردم هرگونه موارد امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی یادآور شد: شهروندان می‌توانند موارد ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن بتواند در محل حادثه حاضر شوند.

انتهای پیام/63002/‌ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول