اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان عنوان کرد

اشتغال جوانان بین دو راهی افسانه و واقعیت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال جوانان بین دو راهی افسانه و واقعیت بر جای مانده است.

اشتغال جوانان بین دو راهی افسانه و واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جواد میر ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، سرپرست بانک‌ها و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرکس که به دنیا می‌آید به تدریج ذهنش در قالبی از خوی‌ها و مرام‌ها و فرهنگ محیط خود فرو می‌رود و این قالب و قفس معمولا در بسته می‌شود به طوری که اشتغال از مشکلات اساسی آنان است.

وی افزود: اشتغال جوانان بین دو راهی افسانه و واقعیت بر جای مانده با آنکه همه رنگ‌ها، زبان‌ها و قومیت‌ها از هر طیفی دارای حق اشتغال هستند.

این مسئول ادامه داد: اشتغال هر نفر در واحد تولیدی باعث خوشحالی یک خانواده خواهد شد چرا که در بین تمامی مشکلات جوانان، اشتغال هسته مرکزی است که اگر مرتفع شود مشکل مسکن و ازدواج آنان نیز رفع می‌شود.

میر بیان داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است و در این حیطه، حماسه یعنی روحیه همدلی داشتن تا بتوانیم مشکلات بخش تولید را حل کنیم.

وی متذکر شد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های بسیار بالا و همجواری با کشور‌های افغانستان و پاکستان، نقاط قوت بسیار مهمی دارد که می‌توانیم تولید محصولات با کیفیتی را در این استان داشته باشیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش صنعت استان، هزار و 247 فقره واحد تولیدی وجود دارد که اشتغال 23 هزار نفر از جوانان را می‌تواند تأمین کند.

میر گفت: با 48 فقره واحد تولیدی و با پیشرفت بالای 80 درصد در استان، اشتغال برای هزار و 400 نفر را می‌توان مدنظر داشت.

صنعت و معدن عامل توسعه بخش اقتصادی در جامعه است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان هم در این همایش ابراز داشت: صنعت و معدن عامل توسعه بخش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

هادی کشمیری فعالیت کمیته صیانت از واحد‌های تولیدی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: 3 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه به این استان اختصاص یافته که یک میلیارد آن هم برای این کمیته در نظر گرفته نشده است.

این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال به «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: همه اقدامات برای تحقق شعار سال‌جاری فراهم شده اما تحریم‌های داخلی استان را از بین برده است‌.

کشمیری اذعان داشت: تحریم‌ها و مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه وجود داشت پس از رصد مشکلات و موانع، برای رفع آنها با همکاری واحدهای تولیدی اقدام شد.

وی در پایان متذکر شد: مشکلات استان را با فکر، درایت و پشتکار می‌توان حل کرد.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول