اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خواستار شد

لزوم نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای ایجاد فضای رقابتی در عرصه بین‌المللی لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح کشور نوسازی شوند.

لزوم نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیرحسین نظری ظهر امروز در همایش صنعت و معدن اظهار کرد: صنعت، موتور محرکه اقتصاد و تامین کننده نیازهای اساسی کشور است و توجه به آن می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را از جمله اشتغال، رفع بیکاری و وابستگی مرتفع کند.

*موانع بر سر راه توسعه

وی با بیان اینکه توسعه، محوری‌ترین موضوع و از اولویت‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت است ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل سخت‌گیری‌ها، مقررات دست و پاگیر و برخی از قوانین فرسوده موانعی در راه توسعه صنعت و تولید ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: با شفاف‌سازی و رفع برخی از این قوانین می‌توان موانع را برداشت و مشکلاتی را که قوانین حاکم بر بانک‌ها ایجاد می‌کنند از بین برد.

*لزوم تقویت سازمان‌های توسعه‌ای

وی بر لزوم تقویت سازمان‌های توسعه‌ای تاکید کرد و گفت: اگر به صنعت خوزستان نیم نگاهی بیندازیم یک زنجیره صد‌ها هزار نفری در آن وجود دارد که نقش اساسی در تولید دارند.

وی گفت: بنابراین باید شرایط به گونه‌ای برای آن‌ها روان سازی شود که بتوانند به کار خود ادامه دهند.

*18 پتروشیمی تامین کننده مواد اولیه

نظری به مشکلاتی که در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی وجود دارد اشاره کرد و عنوان کرد: 18 پتروشیمی در سطح خوزستان وجود دارد که تامین‌کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی هستند اما تولیدکنندگان ما مجبور هستند مواد اولیه را از دلالان و بازار آزاد تامین کنند.

وی در این خصوص اضافه کرد: انتظار داریم سیستم تامین مواد اولیه شفاف‌سازی و این مشکل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

*تفاوت بنگاه‌داری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به تفاوت بنگاه‌داری در این دوره نسبت به گذشته اشاره کرد و توضیح داد: تولیدکنندگان باید تلاش کنند در عرصه بین‌المللی و تجارت خارجی یک فضای رقابتی ایجاد کنند تا باعث ایجاد ارزآوری برای کشور و رقابت با کالاهای خارجی شود.

وی بر لزوم نوسازی واحدهای صنعتی تاکید کرد و راهکار آن را در قالب یک پیشنهاد این گونه بیان کرد: یک خط اعتباری ویژه برای نوسازی صنایع در نظر گرفته شود تا کارخانه‌هایی که سیستم آن‌ها مربوط به گذشته است، واکاوی شود و بتوان یک فضای رقابتی مطلوب در عرصه جهانی ایجاد کرد.

نظری خاطر نشان کرد: دست یافتن به توسعه پایدار و متوازن، رویایی دست نیافتنی نیست بلکه می‌توانیم با تلاش و تقویت مبانی علم و دانش استان و کشور را آباد‌تر از گذشته بسازیم.

انتهای پیام/72011/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول