اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بدلیل تشدید احساسات ضد آمریکایی

سفر «جان کری» به پاکستان لغو شد

افزایش تنش‌های واشنگتن و اسلام‌‌آباد درباره حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان، موجب لغو سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به این کشور شد.

سفر «جان کری» به پاکستان لغو شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، شبکه خبری جیو پاکستان امروز اعلام کرد، سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی انجام شود، لغو شد.

جان‌کری در گفت‌وگوی تلفنی با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که نمی‌تواند تا پایان ماه جاری به اسلام‌آباد سفر کند.

 به نقل از این شبکه خبری، یک مقام ارشد دولت آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا مایل به لغو سفر خود نبود اما فضای ضد‌آمریکایی پاکستان و اصرار بیش از حد دولت جدید این کشور برای توقف حمله پهپادها که قرار بود محور سفر کری به پاکستان باشد سبب لغو این سفر شد.

البته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که جان‌کری سفرش به پاکستان را لغو نکرده بلکه به زمان دیگری موکول کرده است.

وی افزود: واشنگتن تمام تلاش خود را برای گسترش روابط با دولت جدید پاکستان به کار می‌برد و اختلافات جزئی مانند حمله پهپادها نمی‌تواند روابط 2 کشور را تیره کند.

موضوع حمله پهپادها که باعث افزایش تنش بین واشنگتن و اسلام‌آباد شده است، پس از روی کار آمدن دولت جدید نواز شریف در پاکستان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و دولت شریف اعلام کرده است که این موضوع را در اولویت سیاست خارجی خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول