اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رهبر مذهبی پاکستان:

آمریکا مخالف مذاکره پاکستان با طالبان است

«مولانا سمیع‌الحق» از رهبران مذهبی پاکستان با متهم کردن قدرت‌های خارجی به انجام عملیات‌های تروریستی در پاکستان، آمریکا را عامل مشکلات به‌وجود آمده در روند صلح دولت با طالبان دانست.

آمریکا مخالف مذاکره پاکستان با طالبان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، مولانا سمیع الحق از رهبران «شورای دفاع پاکستان» و پدر معنوی طالبان گفت: آمریکا و بسیاری از کشورها مخالف مذاکره طالبان با پاکستان هستند

مولانا سمیع الحق در گفت‌وگو با خبرنگاران در لاهور ابراز داشت: آمریکا و بسیاری از کشورها نمی‌خواهند طالبان با پاکستان وارد مذاکره شوند و به همین علت با فراهم کردن مقدمات عملیات‌های تروریستی در شهرهای بزرگ سعی دارند شکاف دولت و طالبان را بیشتر کنند.

سمیع الحق تصریح کرد: تنها راه ریشه کن کردن تروریسم در پاکستان کناره‌گیری از ائتلاف با آمریکا برای مبارزه با تروریسم است.

به گفته رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» (شاخه سمیع‌الحق)، عملیات‌های تروریستی در پاکستان توسط قدرت‌های خارجی برنامه‌ریزی می‌شود و بنابراین دولت باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی، تروریست‌ها و قدرت‌هایی را که از آنان پشتیبانی می‌کنند به مردم معرفی و مجازات کند.

وی افزود: متأسفانه خود آمریکایی‌ها با طالبان مذاکره می‌کند اما اجازه نمی‌دهد پاکستان با شبه‌نظامیان وارد مذاکره شود.

در چند ماه اخیر و در حالی که دولت و طالبان پاکستان به اشکال مختلف از آمادگی خود برای انجام مذاکرت صلح خبر می‌دادند، کشته شدن معاون «تحریک طالبان پاکستان» در حمله پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی پاکستان باعث اختلال در این روند شد.

اگرچه از آن زمان تاکنون دولت پاکستان بارها اعلام کرده که آماده مذاکره با طالبان است اما این گروه عنوان کرده که اعتماد خود را به دولت پاکستان از دست داده و حاضر به مذاکره نمی‌باشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول