اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عزم پاکستان برای توقف حمله پهپادها

فجایع حملات پهپادها در پاکستان مستند می‌شود

مقامات پاکستانی که به ‌شدت به ادامه حملات پهپادهای آمریکایی به کشورشان معترض هستند، اقدامات سازماندهی شده‌ای را برای طرح جدی این موضوع در مجامع بین‌المللی آغاز کردند.

فجایع حملات پهپادها در پاکستان مستند می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پاکستان تصمیم گرفته برای توقف حمله پهپادهای آمریکایی، ضمن رجوع به سازمان‌های بین‌المللی، اقدامات سازماندهی شده‌ای را نیز برای طرح این موضوع در سطح جهانی انجام دهد.

هم اکنون، دولت پاکستان برای ارائه آمار تلفات حمله پهپادها به خاک این کشور، جمع‌آوری اطلاعات جامع در زمینه تعداد تلفات غیر نظامیان در این حملات و تعداد کسانی که بر اثر حمله پهپادها دچار نقص عضو شده‌اند را آغاز کرده است.

علاوه بر این، ضررهای مالی پاکستان بر اثر حمله پهپادها نیز در این حرکت مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین به تمام سفارتخانه‌های پاکستان در سایر کشورها دستور داده شده است که به هر نحو ممکن نظر کشوری را که در آن فعالیت می‌کنند برای همراهی با پاکستان در جهت توقف حمله پهپادها جلب کنند.

دولت جدید پاکستان همچنین از رسانه‌های این کشور خواسته است تا عکس‌های مربوط به کشته شدن مردم توسط پهپادها را به کمک اینترنت و سایر وسایل ارتباطی در سراسر جهان منتشر کنند.

اعضای ارشد حزب «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» که اداره دولت جدید پاکستان را به عهده دارند معتقدند که اگر حمله پهپادهای آمریکایی متوقف نشود نمی‌توان وضعیت اقتصادی کشور را سر و سامان داد.

همچنین برخی گزارشات حاکی از آن است که دولت پاکستان اعلام کرده که بدون تضمین توقف حمله پهپادها، نمی‌تواند خروج نیروهای خارجی و تجهیزات آنان از افغانستان را از مسیر پاکستان تضمین کند.

این در حالی است که پاکستان از کشته شدن «ولی‌الرحمن» مرد شماره 2 طالبان پاکستان در حمله پهپاد آمریکایی به این کشور خشمگین است.

ولی‌الرحمن از شبه‌نظامیان طرفدار صلح با دولت این کشور بود که کشته شدن وی باعث کنار کشیدن طالبان از مذاکرات صلح و اختلال در روند صلح شد.

* اعتراض نماینده پاکستان در سازمان ملل به ادامه حمله پهپادهای آمریکایی

در همین حال، «مسعود‌خان» نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد نسبت به ادامه حمله پهپادهای آمریکایی به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعتراض کرد.

وی افزود: حمله پهپادها به خاک پاکستان به معنای نادیده گرفتن استقلال و تمامیت ارضی این کشور است و علاوه بر آن، این حملات بیش از اینکه موجب ریشه‌کن شدن تروریسم شود به مردم بی‌گناه آسیب می‌رساند.

خان تصریح کرد: حمله پهپادها بر خلاف قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و موجب افزایش تروریسم شده است بنابراین سکوت مجامع بین‌المللی در این زمینه برای پاکستان قابل درک نیست.

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد خواهان رسیدگی فوری به پرونده حمله پهپادها به مناطق قبایلی شد و افزود: ما خواهان اقدام عملی و به موقع شورای امنیت سازمان ملل برای توقف حمله پهپادها به مناطق قبایلی هستیم.

وی تصریح کرد: پاکستان خواهان مذاکرات جامع برای پایان دادن به حمله پهپادها است و برای عادی‌سازی وضعیت مناطق قبایلی و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل کودکان و نوجوانان در این مناطق از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند اما بزرگترین مانع در این راه حمله پهپادهای آمریکایی است که موجب کشته شدن جوانان و دانش‌آموزان در این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول