اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی ۷ کشته برجا گذاشت

در حمله شب گذشته پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی ۷ نفر کشته شدند.

حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی ۷ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، شب گذشته پهپادهای آمریکایی با نقض حریم هوایی پاکستان با چهار موشک یک خودرو و یک منزل مسکونی را در منطقه «دند درپه خیل» نزدیک «میران‌شاه» مرکز وزیرستان شمالی هدف قرار دادند. گزارش‌ها نشان می‌دهد پهپادهای آمریکایی قبل از انجام عملیات بر فراز بازار میران‌شاه به پرواز درآمدند و منطقه را زیر نظر گرفتند.

یک مقام ارشد پاکستانی ابراز داشت: حمله زمانی صورت گرفت که شبه‌نظامیان شبکه حقانی در خواب بودند به همین علت نتوانستند هیچ واکنشی نشان دهند.

طبق گزارش منابع محلی پاکستان، در این حمله، 7 نفر کشته شدند که همگی از اعضای شبکه حقانی بودند.

با اینکه نواز‌شریف نخست وزیر پاکستان با ادامه حمله پهپادها مخالفت کرد و دولت جدید، در اعتراض به ادامه این حملات کاردار سفارت آمریکا را احضار و مراتب اعتراض خود را به اطلاع وی رساند اما حمله پهپادها به مناطق قبایلی ادامه یافته است.

در حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی فقط شبه‌نظامیان طرفدار پاکستان هدف قرار می‌گیرند.

چندی پیش پهپادهای آمریکایی «ولی‌الرحمن» نفر دوم طالبان را که خواهان صلح با دولت و ارتش پاکستان را هدف حمله قرار دادند و بعد از کشته شدن وی مذاکرات صلح بین پاکستان و طالبان به چالش کشیده شد این در حالی است که قبل از آن ملا‌نذیر از شبه‌نظامیان طرفدار پاکستان در وزیرستان جنوبی نیز بر اثر حمله پهپادها کشته شد.

«بیت‌الله‌محسود» و «قاری حسین» از دیگر رهبران طالبان هستند که به علت تمایل برای همکاری با پاکستان هدف پهپادهای آمریکایی قرار گرفتند.

وزیرستان شمالی مرکز تجمع شبه نظامیان طرفدار پاکستان است و شبکه حقانی یکی از قدرتمند‌ترین گروه‌های شبه نظامی در این منطقه هستند که بیشترین عملیات‌ها را علیه نیروهای خارجی در افغانستان انجام می‌دهند.

به گفته برخی کارشناسان به تازگی شبکه حقانی به پشتوانه سازمان اطلاعات پاکستان حملات جدیدی را در شمال افغانستان، کابل و قندهار آغاز کرده‌اند و علت هدف قرار گرفتن آنان نیز همین موضوع می‌باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول