اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تولیدکنندگان از صادرات غافل می‌شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه با توجه به مصرف روزافزون موادغذایی و وجود فرصت‌های غنی در استان تولیدکنندگان نباید از صادرات غافل شوند.

تولیدکنندگان از صادرات غافل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و توسعه بخش کشاورزی و معدن اظهار داشت: بانک کشاورزی مجموعه پرونده‌هایی را که در راستای توسعه بخش کشاورزی معرفی شده و سه ماه از روند معرفی و تشکیل پرونده گذشته و جهت دریافت تسهیلات به بانک مراجعه نکرده‌اند به جهاد کشاورزی اعلام و پرونده متقاضی مورد نظر را به هر دلیل که مراجعه نکرده از گردونه اعطای وام خارج کند.

وی با بیان اینکه  این امر در راستای تسهیل تصویب طرح‌های سایر متقاضیان صورت می‌گیرد، افزود: متقاضی وام پس از تصویب، معرفی و تکمیل پرونده، به هر علت که جهت دریافت تسهیلات مراجعه نکرده، امتیازی را از سایر متقاضیان سلب کرده و به همین دلیل از گردونه اعطای وام خارج می‌شود.

صابری در ادامه اظهار داشت: در همین راستا متقاضیانی که بیش از یک ماه از موعد ارسال پرونده در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی به بانک عامل صندوق توسعه ملی گذشته و هنوز به دنبال دریافت وام نرفته و یک قسط هم دریافت نکرده‌اند از گردونه دریافت وام خارج شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت تعریف بازار مصرف در ابتدای کار برای طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: برخی از متقاضیان بدون توجه به بازار مصرف به دنبال راه‌اندازی طرح می‌روند در صورتی که این کار اشتباه است و این وظیفه مسئولین مطلع است که آنان را هدایت و توجیه کنند.

وی با بیان این‌که تأکید ما بر عدم راه‌اندازی ایستگاه شن و ماسه جدید به دلیل نبود بازار مصرف برای این محصول است، افزود: تولید علاوه بر بازار مصرف داخلی باید چشم‌اندازی برای صادرات محصول را نیز داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی استان  گفت: تولیدی‌های بزرگ اگر امروزه 50 درصد بازار مصرف را پیش‌بینی نکنند در آینده به مشکل برمی‌خورند.

وی اظهار داشت: امروزه با توجه به مصرف روز افزون مواد غذایی، وجود فرصت‌های غنی در استان، مواد اولیه و بازار مصرف برای تولید مواد غذایی از هر نوع در حیطه کشاورزی، دامپروری، طیور و آبزیان و حتی صنایع تبدیلی می‌بایست تقاضاها به سمت تولید این محصولات هدایت شوند.

صابری افزود: علاوه بر همه این دلایل، با توجه به وجود امکان صادرات مازاد مصرف این تولیدات به ویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در زمینه تولید این محصولات تلاش کنیم.

انتهای پیام/82015/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول