اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رمضان شهر عشق و عرفان است

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.

رمضان شهر عشق و عرفان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بنابر فرمایش پیامبر اسلام(ص) اگر  بنده خدا می‌دانست در ماه رمضان چه برکتی وجود دارد دوست می‌داشت که تمام سال رمضان باشد. 

رمضان یکی از ماه‌هایی است که گناهان در آن می‌سوزد و شیطان به واسطه فرشتگان تا آخر ماه در بند است، رمضان ماه مهمانی خداست؛ ماهی که همه توفیق پذیرایی بر سر خان کرم الهی را یافته‌اند و از شایستگان تقرب قلمداد می‌شوند، پس باید برای حضور در این مهمانی باشکوه نیت خالصانه داشت و با دل و جان دعوت کریمانه یار را لبیک گفت.

باید زبان از گناه نگه داشت، چشم از حرام بست، گوش را به حلال عادت داد و با تلاوت کلام جانان یک ماه را جانانه زیست.

با فرارسیدن ماه رمضان هر ساله در چهارمحال و بختیاری برای برگزاری هرچه بهتر این ماه گرامی برنامه‌هایی از سوی سازمان‌های فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته می‌‍شود که به منظور آشنایی با این برنامه‌ها گفتگویی با مسئولان ذی ربط صورت گرفته که در ذیل به آن اشاره می‎شود.

*اجرای برنامه با قرآن در رمضان با حضور قاریان برجسته کشور در شهرکرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با تبریک فرارسیدن ماه مهربانی و مهمانی حضرت حق اظهار کرد: اجرای طرح‌های قرآنی در ماه رمضان هر ساله با استقبال چشمگیر مردم مواجه می‎شود، برهمین اساس در ماه رمضان امسال نیز چندین برنامه قرآنی به صورت روزانه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

حجت‎الاسلام رحمت الله اروجی از اجرای برنامه ویژه "با قرآن در رمضان" خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهرکرد نیز مانند سایر نقاط استان برنامه با قرآن در رمضان با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی مانند سال‌های گذشته در مصلای امام خمینی شهرکرد اجرا خواهد شد و به صورت همزمان از شبکه جهانبین پخش زنده می‌شود.

وی افزود: در این ماهی که حتی خوابیدن فرد روزه دار هم عبادت محسوب می‌شود می‌توان حداکثر توان خود را برای طلب آمرزش از درگاه الهی را صرف کرد و شرکت در محافل پر خیر و برکت انس با قرآن این دریچه را به سوی ما باز می‌کند.

اروجی با اشاره به حضور بیش از 700 مبلغ برای پوشش برنامه‌های ماه رمضان سال جاری در استان، اذعان داشت: از این تعداد 250 مبلغ از استان‌های قم و اصفهان وارد استان چهارمحال و بختیاری شده و 450 مبلغ نیز جزء مبلغان مستقیم، هجرتی و مستقر استان هستند.

این مسئول ادامه داد: ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌های رحمت الهی است که به نقل از پیامبر اکرم(ص) درهای آسمان از ابتدای تا انتهای ماه مبارک رمضان باز است و دعای مومن بی واسطه به آسمان پرواز می‌کند.

*اجرای طرح قرآن 1447 در چهارمحال و بختیاری با اعتبار موسسات خصوصی

مسئول دارالقرآن‌ چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در استان بالغ بر 108 موسسه قرآنی، خانه قرآن روستایی و خانه قرآن شهری وجود دارد.

علی اسماعیلی افزود: از این تعداد 61 خانه قرآن روستایی، 15خانه قرآنی شهری و 42  موسسه قرآنی است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی در طول ماه رمضان در این استان، خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، برگزاری کلاس‌های جزء خوانی، روان خوانی، حفظ و تفسیر قرآن با حضور اساتید قرآنی برتر استانی و کشوری از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه هنوز اعتبار طرح قرآنی 1447 اعلام نشده ولی برخی از موسسات با اعتبار خود حفظ جزء 29 و آموزش مفاهیم این جزء را آغاز کردند.

*نمایشگاه کتاب علوم قرآنی در شهرکرد برگزار می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ماه مبارک رمضان لحظاتی را فراهم می‌کند که فرد با خلوص نیت، روحی متجلی از انوار الهی و تن و بدنی پاک بیش از پیش به کتاب الهی مراجعه کرده و ساعاتی را با خدای خویش خلوت و مناجات می‌کند.

حسین گنجی از برگزاری نمایشگاه کتاب علوم قرآنی در شهرکرد خبر داد و خاطر نشان کرد: عصر شعر ضیافت، کارگاه خوشنویسی اسماء الهی، برگزاری محفل ادبی به همراه ضیافت افطار و همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شهرکرد از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه مهمانی خدا است.

وی از برگزاری دومین دوره مسابقات عکس قدس رمضان شهرستان بروجن خبر داد و تصریح کرد: این مسابقات به مدت 20 روز برگزار خواهد شد.

گنجی ادامه داد: همچنین این شهرستان میزبان جشنواره یک روزه ادبی رمضان خواهد بود که این جشنواره در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان لردگان نیز پنج عنوان برنامه اصلی تعیین شده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مسابقه از خطبه‌های نهج البلاغه، محافل انس با قرآن و نمایشگاه هنرهای تجسمی نام برد.

گنجی از اجرای مراسم تعزیه در لیالی قدر در شهرستان کیار خبر داد و تاکید کرد: در شهرستان فارسان برنامه‌های مانند کارگاه آموزش فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و مسابقه فرهنگی روز جهانی قدس در دو بخش عکس و نقاشی برگزار خواهد شد.

*اجرای طرح ضیافت الهی در بارگاه ملکوتی 20 امامزاده در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری طرح ضیافت الهی در بارگاه امامزادگان استان خبر داد و گفت: این طرح برای دومین سال متوالی در 20 بارگاه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی با اشاره به اینکه در طرح نشاط معنوی بیش از 3 هزار نفر ثبت نام کرده‎اند، افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح 22 مبل  فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته در برخی از اماکن مقدس از جمله بارگاه امامزاده دوخاتون در شهرکرد و بارگاه امامزاده حمزه علی در بلداجی تعداد مبلغان بیشتر خواهد بود.

طباطبایی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در تاریخ 27 و 28 تیرماه جاری در استان خبر داد و ابراز داشت: این مراسم روز بیست و هفتم در شهرکرد و روز بیست و هشتم در لردگان و بروجن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در ارتباط با ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ماه خداست که خدا در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌‌‌‌‌‌‌‌کند و آن ماه برکت است.

........................................

گزارش از مریم پوراعتمادی

........................................

انتهای پیام /68006/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول