اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ماه رمضان، ماه بندگی و خلوص بندگان است

رمضان فرصتی طلایی و ظرفیت‌ساز برای انسان بوده و ماه رمضان ماهی مبارک و پرفضیلت در میان مسلمانان است، روزه‌داری در این ماه از جانب خداوند بر مسلمانان واجب شده، همچنین قرآن کریم در این ماه یکباره بر پیامبر(ص) نازل شده است.

ماه رمضان، ماه بندگی و خلوص بندگان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ماه رمضان، ماه ریزش رحمت و برکت الهی، ماه بارش مهر و عطوفت و مهربانی است، ماهی که بندگان خدا به مهمانی خدا می‌روند و از خیر و برکات و از فضایل بسیار این ماه بهره‌مند می‌شوند.

همه انسان‌ها سعی دارند تا در این ماه بندگی کنند و با نیایش و راز و نیاز خود را از همیشه به خدا نزدیکتر کنند و آرامش قلبی خود را با دعا کردن در این ماه زیاد کنند.

مهربانی خدا را همیشه می‌توان فهمید، اما در این ماه مهر و مهربانی و بخشندگی خدا را بیشتر متوجه می‌شویم که هر فرصتی را در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد تا بتوانیم راه و رسم درست و صحیح را برویم و از هر لحظه زندگی به بهترین نحو استفاده کنیم.

ماه رمضان ماه دعا و مناجات است و ماهی که انسان از لحظه سحر تا لحظه افطار تنها خدا را در نظر دارد و سعی می‌کند که از هر گناهی دوری کند و عاشقانه و از روی اخلاص بندگی می‌کند.

خداوند خود فرموده که بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را، این ماه بهترین زمان است که او را بخوانیم و خواسته‌های خود را از او در این ماه که ماه اجابت است، بخواهیم.

رمضان یک فرصت طلایی و ظرفیت‌ساز برای انسان است و ماه رمضان ماهی مبارک و پرفضیلت در میان مسلمانان است، روزه‌داری در این ماه از جانب خداوند بر مسلمانان واجب شده، همچنین قرآن کریم در این ماه یکباره بر پیامبر(ص) نازل شده است.

اما اکنون که ماه رمضان در گرم‌ترین ماه سال قرار دارد، روزه گرفتن همانند جهاد کردن است، اما باید توجه داشت که در این ماه تنها دوری از خوردن و آشامیدن روزه‌داری نیست، بلکه چشم و گوش و زبان فرد روزه‌دار نیز باید روزه باشد.

پیامبر اکرم(ص) درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده‌اند که ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی ‌آورده است و این ماه، نزد خداوند بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.

در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است، پس با نیتی درست و دلی پاکیزه، پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد.

در این ماه سیره حضرت علی(ع) کمک به فقرا و نیازمندان بود و بندگان خدا تلاش کنند تا علاوه بر روزداری بتوانند به فقرا و نیازمندان کمک کنند و دستی بر سر یتیمان بکشند.

یکی از ویژگی‌های مهم ماه رمضان، نزول قرآن در این ماه است و همچنین شب‌های قدر و نزول ملائکه نیز از دیگر ویژگی‌های این ماه است.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، امیدواریم در این ماه که فرصت مهیا شده، بتوانیم بندگان خوبی برای پروردگار باشیم و از هر لحظه این ماه مبارک به خوبی استفاده کنیم، شاید چنین فرصت‌هایی دوباره در زندگی تکرار نشوند.

گزارش مرجان سلیمانی

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول