اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز مطرح کرد

نگهداری از تجهیزات شهری توسط شهروندان محله‌ها

شهردار شیراز گفت: محله‌محوری کار دشواری نیست و می‌توانیم مدیریت و نگهداری از تجهیزات شهری را به عهده شهروندان بگذاریم.

نگهداری از تجهیزات شهری توسط شهروندان محله‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه ریاست دفتر شهردار این شهر، مهندس علیرضا پاک فطرت در یکی از مساجد محله احمد آباد واقع در محدوده شهرداری منطقه 9 در دیداری چهره به چهره با مردم اظهار داشت: هدف مجموعه شهرداری تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات محلات به ویژه محلات کمتر برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرهای ما با همکاری و همراهی شهروندان ساخته می‌شود اذعان داشت: شهر شیراز گسترده و مشکلات بسیاری دارد و از سویی مهاجرت‌پذیر بوده، از این رو شهروندان باید متعهد باشند و شهر را متعلق به خود بدانند تا هزینه نگهداری آن پایین بیاید.

شهردار شیراز با اشاره به مشکلات مطرح شده در این دیدار مردمی بیان کرد: تعدادی از مشکلات مطرح شده در اختیار حوزه شهرداری نیست و باید دستگاه‌های دیگر پاسخگو باشند اما شهرداری شیراز تا آنجا که میسر باشد در راستای رفع آن مشکلات تلاش می‌کند.

پاک فطرت با اشاره به بازدید سه سال پیش خود از این منطقه گفت: طی سه سال گذشته منطقه 9 متحول شده است اما هنوز تا تکمیل تمام طرح‌های شهری در این منطقه راه طولانی در پیش داریم.

وی با بیان اینکه در گذشته حاشیه رودخانه میانرود دارای مشکلات فراوان بود، بیان کرد: طی چند سال اخیر طرح اجرای بلوار 12 کیلومتری 35 متری میانرود را در عین حال مشکلات و موانع فراوان به اجرا در آوردیم و به زودی شش کیلومتر از این بلوار را افتتاح می‌کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به خطرناک بودن کمربندی جنوبی شیراز بیان کرد: با بهره‌برداری از بلوار 12 کیلومتری حاشیه رودخانه میانرود، ساکنان شهرک‌های اطراف بدون نیاز به کمربندی می‌توانند با یکدیگر مرتبط شوند.

پاک فطرت ابراز داشت: کنار ساحل رودخانه میانرود درختکاری و پارک محله‌ای حاشیه‌ای پیش‌بینی شده است ضمن اینکه احداث مراکز تفریحی و ورزشی را در حاشیه این رودخانه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این بلوار از بلوار چمران بسیار بهتر و زیباتر می‌شود.

شهردار شیراز گفت: کمربندی و حریم آن در اختیار شهرداری نیست و احداث زیرگذر یا تقاطع در آن نیز به عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

پاک فطرت تصریح کرد: کمبود روشنایی در کمربندی مربوط به اداره برق است اما در سال گذشته 1.5 میلیارد تومان از بودجه شهرداری توسط شورای شهر به این امر تخصیص یافت.

شهردار شیراز گفت: احداث یک قرائت‌خانه و یک فرهنگ‌سرای بزرگ برای منطقه 9 در سال جاری پیش‌بینی شده که به زودی شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پل سوم میانرود به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: محله‌محوری کار دشواری نیست و می‌توانیم مدیریت و نگهداری از تجهیزات شهری را به عهده شهروندان بگذاریم.

شهردار شیراز در پایان تصریح کرد: وظیفه داریم تا در حد توان برای رفاه شهروندان تلاش کنیم و در همین راستا فعالیت خود را  محدود به ساعات اداری نکرده‌ایم.

انتهای پیام/2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول