اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

موافقت‌نامه شهرداری قزوین با یک شرکت فرانسوی امضا شد

شهردار قزوین از امضای موافقت‌نامه اولیه همکاری شهرداری قزوین با شرکت فرانسوی دسوس که از شرکت‌های دارای برند بین‌المللی است برای طراحی و ساخت پروژه‌های عمرانی در شهر قزوین خبر داد.

موافقت‌نامه شهرداری قزوین با یک شرکت فرانسوی امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در جلسه‌ای که با اعضای شرکت فرانسوی De soos group بعد از ظهر امروز که در شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد سرمایه گذارهای خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: از جمله شرایط خاص قزوین که موجب جذب سرمایه گذاران خارجی می‌شود نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن آن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که یک مسیر عبوری برای گردشگران زیادی در طول سال به خصوص ایام تعطیلات نوروز و تابستان است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به پیشنهادی که از سوی شرکت فرانسوی De soos group درخصوص سرمایه گذاری و طراحی و اجرای پروژه در شهر قزوین به شهرداری شده بود، جلسات مذاکرات اولیه با مدیر عامل و اعضای این شرکت برگزار شد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت‌های دارای برند بین‌المللی است، افزود: البته استان قزوین و به تبع آن شهر قزوین سرمایه‌گذاران خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند که در این بین جذب شرکتی مانند شرکت فرانسوی De soos group که به طور معمول در هیچ پروژه‌ای سرمایه گذاری نمی‌کند و فقط کار طراحی و نظارت را انجام می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است.

نصرتی بیان کرد: این شرکت پس از انجام مطالعات کافی در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین دو پیشنهاد در زمینه سرمایه گذاری، طراحی و اجرای پروژه با مبلغی بین 500 تا یک‌هزار میلیارد تومان به شهرداری قزوین ارائه داده است.

دو پروژه با همکاری شرکت فرانسوی De soos group در قزوین اجرا می‌شود

وی افزود: پیشنهاد این شرکت شامل سرمایه گذاری در دو پروژه است که یکی از این پروژه‌ها به صورت مستقل به وسیله شهرداری قزوین به اجرا در می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه ساخت یک مرکز تجاری بزرگ شامل واحدهای تجاری، فرهنگی و اداری در شمال اتوبان است.

شهردار قزوین ادامه داد: پروژه دوم یک پیشنهاد مشترک با شرکت سازندگی انصار است که پس از امضای قرارداد سه جانبه بین شرکت فرانسوی، شهرداری قزوین و شرکت سازندگی انصار در یک زمین هفت هکتاری در شهر قزوین به اجرا در می‌آید.

نصرتی اظهار کرد: این زمین در بلوار شهید مطهری شهر قزوین قرار دارد که سه هکتار آن متعلق به شهرداری و چهار هکتار آن متعلق به شرکت سازندگی انصار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موافقت نامه اولیه بین شهرداری قزوین و این شرکت فرانسوی منعقد شده است، پس از انجام کار مطالعه و طراحی به وسیله این شرکت فرانسوی به صورت ویژه و در یک دوره سه ماهه قرارداد اجرای پروژه‌های مذکور بسته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: موافقت‌نامه اولیه در حد معرفی زمین و منتظر ماندن برای نهایی شدن بررسی‌ها از سوی این شرکت فرانسوی دارای برند بین‌المللی است.

شهردار قزوین تصریح کرد: طرح، شیوه اجرا، میزان سرمایه گذاری و نوع کاربری‌‌ها در قرارداد اجرایی که پس از یک دوره تقریبا سه ماهه به امضای طرفین می‌رسد، مشخص می‌شود.

نصرتی بیان کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری موجهی که از سوی شرکت فرانسوی De soos group روی دو پروژه پیشنهادی می‌شود، پروژه‌های مذکور به نحوی که مدنظر این شرکت و شهرداری قزوین است در شهر قزوین اجرا شود.

وی اظهار کرد: البته در مدت سه ماهی که بین موافقت‌نامه اولیه و امضای قرارداد اجرایی فاصله می‌افتد مطالب مربوط به مشخصات زمین، ابعاد آن، ضوابط طراحی متعلق به شهرداری قزوین و شناسایی کلی شهر قزوین به وسیله اینترنت و ایمیل به این شرکت ارسال می‌شود تا ارتباط بین شهرداری قزوین و شرکت فرانسوی De soos group در این مدت به صورت مستمر برقرار باشد.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول