اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد

بدهی 2 هزار میلیارد تومانی سازمان‌های دولتی به شهرداری مشهد

معاون اداری ومالی شهرداری مشهد از بدهی 2 هزار میلیارد تومانی سازمان‌های دولتی به شهرداری مشهد خبر داد.

بدهی 2 هزار میلیارد تومانی سازمان‌های دولتی به شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: به منظور وصول 2 هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از سازمان‌ها دولتی، مکاتباتی با وزارت کشور انجام شده تا 210 میلیارد تومان از این مبلغ در قالب واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به شهرداری مشهد انجام شود.

وی افزود: این واگذاری در چارچوب مصوبات دولت انجام می‌شود و مقرر شده در صورت موافقت، بخشی از سهام نیروگاه برق اهواز به شهرداری واگذار شود.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد به چاپ و توزیع قبوض جدید عوارض نوسازی شهری اشاره و تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قبوض عوارض نوسازی همه ساله باید در اردیبهشت ماه محاسبه و به صاحبان پلاک‌های شهری ارائه شود و شهروندان تا پایان سال مهلت دارند تا نسبت به پرداخت این قبوض اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 646 هزار قبض عوارض نوسازی محاسبه و به چاپ رسیده است که از طریق دستگاه‌های خود پرداز، تلفن و دستگاه‌های کارت‌خوان و به صورت نقدی و اقساطی قابل پرداخت است.

انتظاری با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی شده شهرداری از این محل 50 میلیارد تومان درآمد داشته باشد تصریح کرد: سال گذشته از 30 میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده از محل دریافت عوارض،26.5 میلیارد تومان محقق شد که نسبت به سال 90، رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه در صورت پرداخت نکردن عوارض نوسازی در موعد مقرر، سالانه 9 درصد به عنوان جریمه بر مبلغ قبوض افزوده می‌شود، گفت: علاوه بر این و طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های خدماتی، برق و گاز پلاک‌هایی که عوارض خود را پرداخت نکرده باشند پس از اخطار لازم، قطع می‌شوند.

انتظاری با اشاره به وصول دریافت عوارض خودرو بیان کرد: دریافت عوارض این حوزه در سال 91 نسبت به سال 90 به میزان 40 درصد افزایش داشته است که دلیل آن ورود پیمانکاران به این بخش است.

وی افزود شهرداری به منظور تسهیل در پرداخت عوارض خودرو، پیمانکارانی را در مراکز شماره‌گذاری، توقفگاه‌های ترخیص و جایگاه‌های سوخت «سی.ان.جی» مستقر کرده و گروهی نیز به صورت موردی به مجتمع‌های اداری و مسکونی مراجعه می‌کنند تا شهروندان در کمترین زمان ممکن به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد همچنین به توافق صورت گرفته با راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: ماموران راهنمایی به صورت موردی، وسایل نقلیه‌ای را که برچسب عوارض نداشته باشند، جریمه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از درآمدهای نقدی شهرداری از این محل تامین می‌شود اظهار کرد: شهرداری در سال 91 از این محل یک‌هزار و 340 میلیارد تومان درآمد نقدی داشت که این رقم برای امسال 2 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

انتظاری تصریح کرد:در سه ماهه نخست امسال 375 میلیارد تومان از مبلغ پیش‌بینی شده تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/70005/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول