اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ماه مبارک رمضان

68 اکیپ‌ بر توزیع فرآورده‌های خام دامی در کرمان نظارت دارند

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیش از 68 اکیپ دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی استان کرمان در ماه مبارک رمضان نظارت دارند.

68 اکیپ‌ بر توزیع فرآورده‌های خام دامی در کرمان نظارت دارند

مهدی رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در سطح استان کرمان ‌خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای فرآورده‌های خام دامی از جمله انواع گوشت در ایام ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بر این رهاورد‌ها در استان کرمان اجرا‌ می‌شود.

وی افزود‌: این طرح در دو شیفت کاری صبح و عصر از ابتدای ماه ‌مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا پایان این ماه پرفیض و برکت ادامه پیدا می‌کند.

رادمهر بیان داشت: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی،‌ 40‌ دکتر دامپزشک و 88 بازرس بهداشتی گوشت در قالب 40 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار بر سلامت فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

وی ذبح دام در خارج از کشتارگاه را یکی از معضلات بهداشتی موجود دانست و عنوان کرد: کشتار دام در خارج از کشتارگاه برای ادای نذر و برگزاری مراسم ویژه این ایام مبارک با ایجاد مخاطرات بهداشتی برای ذابحان، سلامت مصرف کننده را نیز به خطر می‌اندازد.

رادمهر با اشاره به اهمیت بیماری تب کریمه کنگو و افزایش احتمال درگیری افراد به این بیماری در فصول گرم سال گفت: یکی از راه‌های مهم انتقال این بیماری به انسان تماس با ترشحات دام آلوده در هنگام ذبح است.

وی ‌گفت: همچنین توصیه می‌شود قبل از خرد کردن و مصرف گوشت‌ به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند و در موقع خرد کردن لاشه از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش پلاستیکی محکم استفاده شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه برچسب‌گذاری گوشت در تمام کشتارگاه‌های استان به غیر کشتارگاه شهرستان‌های رابر و بافت صورت گرفته است، گفت: شهروندان گوشت دارای مهر و برچسب دامپزشکی را از مراکز معتبر خریداری کنند.

وی افزود: دقت به تاریخ انقضا‌ی درج شده بر روی برچسب در هنگام خرید انواع گوشت بسیار مهم است.

رادمهر با اشاره به اینکه گوشت چرخ کرده نیز باید در حضور مشتری تهیه شود، تصریح کرد: شهروندان از خرید گوشت چرخ شده آماده به صورت فله خودداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های مردمی با مجموعه دامپزشکی‌ گفت: شماره تلفن 1512‌0341 و شماره تماس شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه و همچنین شماره پیامک 3000231512 ‌پل‌های ارتباطی است که مردم‌ در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موارد را از این طریق به اطلاع این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول