اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ارائه تسهیلات بانکی به 109 هزار واحد مسکونی فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته 109 هزار واحد مسکونی در کشور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

ارائه تسهیلات بانکی به 109 هزار واحد مسکونی فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهندس مجید کیانپور بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح 2 هزار و 250 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای سال جاری حدود 200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تجهیز منابع شده که در این راستا پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مدنظر قرار داده شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته 230 هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور تخریب و 740 هزار واحد در این بافت‌ها ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: تا قبل از سال 78 سالانه 10 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تسهیلات دریافت می‌کردند، در سال 88 حدود 30 هزار واحد، در سال 90 حدود 79 هزار واحد و در سال گذشته بیش از 109 هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

کیانپور ادامه داد: بخش بسیاری از تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکونی بافت فرسوده کشور از منابع مسکن مهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلات بافت فرسوده برای 200 هزار واحد مسکونی مدنظر گرفته شده بود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته 109 هزار واحد مسکونی کشور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: 140 هزار واحد بافت فرسوده کشور پروانه ساخت دریافت کردند.

کیانپور با بیان اینکه مجتمع سازان کشور علاقه بیشتری به فعالیت در بافت فرسوده داشته باشند، ادامه داد: 11 درصد مساحت کشور را بافت فرسوده تشکیل داده، اما پروانه‌های صادر شده بیش از 22 درصد است که اگر انبوه‌سازان تمایل بیشتری برای فعالیت در بافت فرسوده داشته باشند، می‌توانند ارزش افزوده فراوانی به دست آورند.

کیانپور با تاکید براینکه محدودیتی برای تخصیص منابع و تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در بافت فرسوده در هیچ‌ کجای کشور وجود نداشته و ندارد، گفت: تعداد کل پروانه‌های ساخت صادره کشور حدود 500 تا 550 هزار مورد بوده حال آنکه طی دو سال گذشته و به‌طور میانگین سالانه بیش از 120 هزار پروانه برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور صادر شده است.

وی با دعوت از فعالان در عرصه ساخت و ساز در بخش خصوصی برای ورود به بحث ساختمان‌سازی و سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده، ابراز داشت: در کشور حدود 6 هزار انبوه‌ساز فعالیت می‌کنند که اگر هرکدام سالانه 100 واحد مسکونی در این بافت احداث کنند، در مجموع 600 هزار واحد در کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/2448/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول