اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

تصویب طرح‌ ساماندهی بافت فرسوده شهرهای رودان و بندرخمیر

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح‌ ساماندهی بافت فرسوده شهرهای رودان و بندرخمیر خبر داد.

تصویب طرح‌ ساماندهی بافت فرسوده شهرهای رودان و بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، افشین بهرامی با اشاره به جزئیاتی از طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر رودان گفت: جمعیت این شهر در سال 1385 معادل 30 هزار و 789 نفر و در سال 1390 برابر 33 هزار و 285 نفر (برابر 9 درصد رشد جمعیت) بوده است.

وی با بیان اینکه مساحت قانونی شهر رودان در طرح جامع شهر (مصوب سال 82) برابر 886 هکتار است، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های مشاور طرح مساحتی معادل با 186 هکتار به عنوان بافت فرسوده شهر رودان مشخص شده که دارای جمعیتی بالغ بر 13 هزار و 700 نفر است.

به گفته بهرامی، نهایتاً پس از ارائه توضیحاتی در خصوص کاربری‌ها، معابر، ضوابط و مقررات مربوطه، طرح مورد تأیید قرار گرفت.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین با اشاره به جزئیات طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر بندرخمیر گفت: در سرشماری جمعیت این شهر در سال 1390، 14 هزار و 617 نفر و در سال 1391، 15 هزار و 317 نفر اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های مشاور طرح، بافت فرسوده شهر بندرخمیر معادل 12.95 درصد از کل محدوده قانونی شهر بندرخمیر و 48 درصد از محدوده ساخته شده این شهر است که 4 هزار و 712 نفر از جمعیت این شهر را شامل می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: مشاور طرح در پایان خلاصه‌ای از طرح را در دو سطح شناخت وضع موجود محدوده و ارزیابی طرح‌های بالادست و همچنین تعریف پروژه و امکان‌سنجی ارائه دادند و نهایتاً طرح موجود تأیید شد.

انتهای پیام/88001/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول