اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی

مشکلات روستاهای بخش سیدان مرودشت بررسی شد

با حضور مسئولان محلی، مشکلات روستاهای انجیره، احمدآباد کوهپایه، احمدآباد کته، بزمیان،کره تاوی و حسن‌آباد سنجرلو بررسی شد.

مشکلات روستاهای بخش سیدان مرودشت بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، فرماندار این شهرستان در حاشیه این بازدیدها در جمع اهالی روستاهای مورد بازدید با اشاره به اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمام آبادی‌ها و روستاهای کشور از لحاظ امکانات اولیه و زیرساخت‌ها از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند، اظهار داشت: امروز ما شاهد آن هستیم که در حوزه‌های مختلف به ویژه راه، مخابرات، کشاورزی و آب آشامیدنی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم و در رفع محرومیت و آبادانی نقاط محروم گام‌های مؤثر و مفیدی نیز برداشته شده است.

سید یدالله حسینی با اشاره به اینکه مردم این خطه از ایران اسلامی پیام رهبری را در خلق حماسه سیاسی لبیک گفتند و با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی عزت و اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاندند تصریح کرد: اکنون زمان آن است که مسئولان با همدلی و همکاری مردم در راستای رفع کمبودها و نیازها به ویژه در روستاها اهتمام جدی داشته باشند و برای خلق حماسه اقتصادی گام بردارند.

رئیس شورای اداری شهرستان مرودشت بر رفع مشکل آب شرب، بهسازی راه‌های ارتباطی، رفع مشکلات ناشی از نوسانات برق، افت ولتاژ و توسعه شبکه برق، احداث جاده بین‌مزارع، طرح هادی، واگذاری زمین مسکن به جوانان، تامین زمین ورزشی و ملزومات آن، استقرار اورژانس 115، آتش‌نشانی و پاسگاه نیروی انتظامی و پایگاه بسیج، پوشش شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما و برخورداری از پارک کودک و فضای سبز که از مهمترین خواسته‌های مردم این شش روستا بود تأکید کرد.

وی همچنین از تجهیز چاه آب شرب روستای حسن آباد سنجرلو با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال خبر داد و گفت: به صورت موقت یکی از چاه‌های آب کشاورزان روستا اجاره و آبدهی به منازل روستایی انجام و در کمترین زمان ممکن چاه حفر و تجهیز و وارد مدار شود.

در ادامه نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدیدها از پرداخت 600 میلیارد ریال پرداخت غرامت بیمه خشکسالی به کشاورزان استان فارس خبر داد و افزود: در عین حال اینکه مسئولان بیمه کشوری مرودشت را جزو شهرستان‌های پر بارش قلمداد می‌کردند و بر این باور بودند که فقط شهرستان‌های جنوبی این استان در محدوده خشکسالی قرار دارند اما با پیگیری‌های به عمل آمده، مرودشت به شهرستان‌های خسارت دیده از خشکسالی پیوست که به همین منظور مبلغی نزدیک به 80 میلیارد ریال بین کشاورزانی که زمین و محصول خود را بیمه کرده بودند توزیع شد.

داریوش برومندی از جمله مشکلات مردم منطقه را نبود بانک اعلام کرد و گفت: شهرک صنعتی انجیره به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل اقتصادی منحصر به فرد در منطقه می‌تواند عاملی برای راه‌اندازی بانک باشد، از این رو امید است با رایزنی‌های به عمل آمده با بانک مرکزی و مسئولان شهرک انجیره بتوانیم برای سهولت کار مردم و جلوگیری از آمد و رفت به مرکز شهرستان یک شعبه از بانک کشاورزی را در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول