اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

اعزام 85 مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرهای آبیک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از اعزام 85 مبلغ و مبلغه به شهر و روستاهای این شهرستان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

اعزام 85 مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرهای آبیک

حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 85 مبلغ و مبلغه که در ماه مبارک رمضان به روستاها و شهرهای شهرستان آبیک اعزام می‌شوند، هفت نفر مبلغه و مابقی مبلغ هستند که از شهرهای مشهد، قم، تهران و قزوین اعزام شده‌اند.

وی بیان مسائل مختلف دینی، احکام، مسائل سیاسی روز، تقویت اعتقادات معنوی مردم و قرار دادن آنان در مسیر قرآن کریم و اهل بیت (ع) را از اهداف مهم اعزام روحانیون در ماه مبارک رمضان به شهرها و روستاها برشمرد و افزود: روحانیون با نیت خالص، داشتن تقوا و ورع، عامل به دستورات دینی، انجام واجبات و خودسازی می‌توانند بسترهای لازم را برای حضور پرشور مردم در مساجد فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به آمادگی مردم در انجام امور معنوی در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نماز جماعت در اوقات شرعی نماز صبح، نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در همه مساجد شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ماه مبارک رمضان را ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی عنوان کرد و گفت: شرکت در نماز جماعت، قرائت قرآن کریم و فراگیری تفسیر قرآن کریم و دیگر اعمال اسلامی در ماه مبارک رمضان یک هزار برابر و یا بیشتر ثواب دارد.

جزءخوانی قرآن کریم در مساجد آبیک

حسینی از جزءخوانی قرآن کریم در مساجد همه روستاها و شهرهای شهرستان آبیک برای نخستین‌بار در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و افزود: شایسته است انسان آیات قرآن کریم را به نیت تعجیل و سلامتی امام زمان (عج) تلاوت کرده و نیز به ارواح مقدس شهدا، امام راحل و گذشتگانش هدیه کند.

وی طبق احادیث وارده و حدیث قدسی، تلاوت یک آیه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را برابر با یک ختم قرآن کریم دانست و تصریح کرد: انسان باید در ماه مبارک رمضان برای خودسازی، تأمل، تدبر و عمل به قرآن کریم تلاش کرده تا بتواند سعادت و رستگاری خود را در دنیا و آخرت رقم بزند.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر جزءخوانی قرآن کریم در 85 مسجد شهرستان آبیک، 20 هیئت مذهبی آقا و بیش از 70 هیئت مذهبی بانوان شهرستان آبیک به اجرای جزءخوانی در منازل، تکایا و مساجد می‌پردازند.

برپایی 30 پایگاه اوقات فراغت در مساجد آبیک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برپایی 30 پایگاه اوقات فراغت در مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، 15 هسته فرهنگی و 15 بوستان معرفت هستند که برنامه‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، قرآنی، احکام، ورزشی، اردویی و آموزش رایانه برای کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

حسینی افزود: برای هر 30 پایگاه اوقات تابستانه مبلغ سه میلیون ریال اعتبار هزینه شده که به حساب رابطین واریز شده است.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول