اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه:

نهضت کتابخانه‌سازی در جامعه ایجاد شود

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه، گفت: نهضت کتابخانه‌سازی مانند مدرسه‌سازی در جامعه ایجاد شود.

نهضت کتابخانه‌سازی در جامعه ایجاد شود

مصطفی فضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه از برگزاری جلسه مجمع خیرین شهر زیراب خبر داد و با تاکید بر اینکه هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت، گفت: تشکیل مجمع خیرین تنها برای دریافت کمک‌های مردمی نیست بلکه بستر مناسبی برای هدایت کمک‌های مالی و معنوی خیرین و استفاده از توانمندی‌های مردمی در توسعه و ترویج کتابخوانی است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه فضای مناسب برای کتابخانه به عنوان مهم‌ترین مشکل فعالیت‌های کتابخانه‌ای در کشور مطرح است، افزود: جوانان و نوجوانان در کتابخانه خوراک‌دهی مناسب می‌شوند.

وی از ماندگاری بیشتر کتاب نسبت به فضای مجازی خبر داد و با اشاره به جمع‌آوری نذورات و خیرات و ثلث مال برای فعالیت‌های کتابخانه‌ای، خاطرنشان کرد: نهضت کتابخانه‌سازی هم مانند مدرسه‌سازی در جامعه شکل بگیرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه، تبلیغات سینه به سینه را از بهترین نوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی ذکر کرد و یادآور شد: تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات برای تبلیغات کتاب و کتابخوانی و افزایش کمک خیرین کتابخانه همکاری کنند.

فضلی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب و کتابخانه، یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود، کتاب را فرهنگی‌ترین کالا و کتابخانه را فرهنگی‌ترین مکان توصیف کردند.

وی به فرایند پنج ساله ساخت کتابخانه استاندارد اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه و تحویل قطعی زمین بدون مشکلات مربوط به سند و مالک شرط اختصاص بودجه و ساخت کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

مسئولان برای توسعه کتابخانه‌ها همکاری کنند

مرضیه فلاح جلسه مجمع خیرین شهر زیراب با اشاره به نامگذاری کتابخانه عمومی شهر زیراب با نام سردار کمیل ایمانی، گفت: برگزاری جلسات مجمع خیرین با هدف کمک به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی صورت می‌گیرد.

مسئول کتابخانه عمومی سردار شهید کمیل ایمانی زیراب، افزود: همراهی و همکاری مسئولان می‌تواند موجب توسعه فعالیت‌های ما را فراهم کند.

انتهای پیام/86015/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول