اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم خبر داد

راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در رباط کریم

فرماندار رباط کریم از راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در رباط کریم

بیژن سلیمان‌پور که رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رباط کریم نیز هست، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مدیران و نهادهای متولی امور فرهنگی در کشورمان مربوط به سرانه مطالعه است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در دولت‌های نهم و دهم برای ارتقای سطح مطالعه عمومی و افزایش سرانه مطالعه انجام شده است و در شهرستان رباط کریم نیز شاهد تلاش‌های خوبی در این حوزه بودیم.

این مسئول افزود: برای اینکه بتوانیم سرانه مطالعه را به صورت ملموس و تاثیرگذار در جامعه بالا ببریم، نیازمند زیرساخت‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم.

سلیمان‌پور اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب برای اینکه همه آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان به کتاب دسترسی داشته باشند، از جمله ضروری‌ترین اولویت‌ها در حوزه کتابخوانی است.

*هفت کتابخانه عمومی در شهرستان رباط کریم فعال است

وی افزود: در حال حاضر هفت کتابخانه عمومی در شهرستان رباط کریم فعال است و این کتابخانه‌ها بیش از 14 هزار نفر عضو دارند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رباط کریم افزود: این تعداد کتابخانه به غیر از کتابخانه‌هایی است که ادارات، دستگاه‌ها، نهادهای مختلف و مراکز علمی و آموزشی دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهایی که اخذ شده است، در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیش از 56 هزار عنوان کتاب وجود داشته و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

سلیمان‌پور متذکر شد: البته برای رسیدن به استانداردهای جهانی مطالعه باید این تعداد عنوان کتاب و همچنین تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان رباط کریم افزایش یابد که اقدامات لازم برای تحقق این هدف انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر احداث و راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در رباط کریم مراحل پایانی را سپری می‌کند و امیدواریم پیش از آغاز فصل تحصیلی 92 – 93 بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها آغاز شود.

فرماندار رباط کریم برنامه دیگر کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ارتقای کمی و کیفی کتاب‌های موجود عنوان کرد و گفت: باید به طور مرتب کتاب‌های موجود در شهرستان بروز رسانی شود، تا بتواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که حدود 30 درصد اعضای فعال کتابخانه‌های رباط کریم را افراد با تحصیلات بالای کارشناسی تشکیل می‌دهند که آمار فوق نشان‌دهنده این است که کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان از نظر علمی در سطح مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/2302/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول