اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی خبر داد

شناسایی بیش از 5 هزار قطعه تمبر و سکه در گنجینه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سه ماه نخست سال جاری، 2 هزار و 535 قطعه تمبر و 3هزار و 101 قطعه سکه در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی، تفکیک، شناسایی و ثبت رایانه‌ای شدند.

شناسایی بیش از 5 هزار قطعه تمبر و سکه در گنجینه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی زاهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: علاوه بر موارد فوق مستندسازی و شناسایی سکه‌های ضرب چکشی از جمله اولویت‌های این گنجینه به شمار می‌رود که بر این اساس طی سه ماهه نخست سال 1392، تعداد 71 قطعه سکه‌ ضرب چکشی توسط کارشناسان گنجینه، مستندسازی و شناسایی شدند.

وی همچنین از شناسایی مجموعه‌داران تمبر، اسکناس و سکه خبر داد و گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی موزه از طریق برقراری تعامل و ارتباط با مجموعه‌داران و صاحبنظران امر میسر می‌شود؛ در این راستا گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی تلاش کرده با شناسایی مجموعه‌داران و کارشناسان به‌نام در عرصه تمبر، اسکناس و سکه و برقراری ارتباط با آن‌ها معرفی بهتر و مناسب‌تری در رابطه با گنجینه و شرح فعالیت‌های آن داشته باشد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در رابطه با همکاری با دانشجویان رشته‌های مختلف در انجام تحقیقات مربوط به تمبر، اسکناس و سکه بیان کرد: گنجینه تمبر با این دانشجویان به بهترین نحو همکاری کرده و می‌کند، این گنجینه با ارائه اطلاعات و تصاویر مربوط به اشیاء سعی داشته است، این دانشجویان به اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با گنجینه و اشیاء به نمایش درآمده در آن برسند.

وی افزود: گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای قابل توجه از تمبرها و دیگر اقلام پستی، اسکناس‌ها، اسناد مالی و سکه‌های تاریخی ایران و سایر کشورهای جهان، سالانه پذیرای صدها هزار نفر از زائران حرم مطهر رضوی، گردشگران داخلی و خارجی، مجموعه داران تمبر، اسکناس و سکه از ایران و سایر کشورهای جهان و دانشجویان، محققان و پژوهشگران است.

انتهای پیام/70023/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول