اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه نکوداشت مساجد انجام شد

غبارروبی نمادین 24 مسجد در کردستان

با حضور جمعی از مسئولان مراسم غبارروبی 24 مسجد استان کردستان به صورت نمادین برگزار شد.

غبارروبی نمادین 24 مسجد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز در مراسم غبارروبی مسجد جامع شهرستان سنندج اظهار کرد: غبارروبی مساجد به منظور آماده شدن این فضای مقدس برای ورود به برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام محمد مرادی گفت: این اقدام هر ساله به همت مردم و تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی، کانون مداحان، مجمع فاطمیون اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان و با همراهی جمعی از مسئولان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد بین مسلمانان اظهار کرد: مسجد محل عبادت مسلمانان بوده و نظافت این مکان مقدس وظیفه و رسالت همه ما است.

این مسئول افزود: استقبال از ماه مبارک رمضان، آماده شدن مساجد برای اجرای برنامه‌های معنوی این ایام و همچنین آگاهی نسل جوان از هفته نکوداشت مساجد از جمله اهداف غبارروبی مساجد استان به شمار می‌رود.

مسئول امور مساجد اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: علاوه بر غبارروبی، پاشیدن گلاب به مساجد و عطرافشانی آن از دیگر اقداماتی است که هر ساله مردم در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان در سطح مساجد استان انجام می‌دهند.

مرادی اضافه کرد: این اداره در راستای گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری در دست اقدام دارد که برگزاری محافل قرآنی در سطح مساجد از جمله این برنامه‌ها است.

گفتنی است؛ در این مراسم فرماندار شهرستان سنندج، رئیس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/73004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول