اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

استفاده از نانوفناوری را در صنایع استان فارس پیگیری می‌کنیم

استاندار فارس با بیان این که در استان فارس در حال تولید کاشی ضد باکتری با فناوری نانو هستیم گفت: در سایر صنایع این استان نیز استفاده از نانوفناوری را پیگیری می‌کنیم.

استفاده از نانوفناوری را در صنایع استان فارس پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، مهندس حسین صادق عابدین در مراسم امتنان از کارآفرینان برتر، کارگران، گروه‌کاران و واحدهای نمونه این استان با بیان این که تحریم‌ها از ابتدای بر علیه کشور وجود داشته و در دولت نهم تشدید شده است، اظهار داشت: امروز سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بر علیه کشورمان اعمال شده است اما ملت ایران این تهدید را تبدیل به فرصت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که شکستن اعتماد به نفس در فعالان تولیدی و اقتصادی، ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام اسلامی و مجموعه مدیران و روگردانی مردم از کار و تلاش مثبت، از جمله دلایل اعمال تهدیدهای شدید بر علیه جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت سرعت رشد علم در کشورمان بیش از 10 برابر متوسط جهان است و صادرات غیرنفتی، هر سال، نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی درآمد کشور از بخش معادن را بسیار ناچیز برشمرد و افزود: توجه به معادن و صنایع وابسته به آن می‌تواند کشور را از درآمدهای فروش نفت به کلی بی‌نیاز کند.

استاندار فارس با تاکید بر این که تشدید تحریم‌ها باید موجب ایجاد خودباوری ملی و شکوفایی صنعت، کشاورزی و خدمات در کشور شود، ابراز داشت: استان فارس باید در بخش کشاورزی به بهره‌وری بالایی دست پیدا کرده و با کشت و تولید انواع گیاهان دارویی، درآمد صادراتی خود را صدها برابر افزایش دهد.

صادق عابدین با اشاره به این که سه نوع نگاه اشتباه در مورد فضای تولید در استان فارس وجود دارد که باید اصلاح شود، بیان کرد: نگاه به کار و کارگر، نگاه کارفرما به کار، نگاه مردم به تولیدکننده و نگاه مسئولان به تولیدکننده باید اصلاح شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با انتقاد از رویکرد روزمزدی در کار، خواستار نگاه کارمزدی برای افزایش بهره‌وری شد و گفت: افزایش درآمد در اسلام برای افزایش تولید و بهبود اشتغال بوده و برای ثروت اندوزی نیست.

وی با تاکید بر این که مسئولان باید در تمام طول سال برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند، افزود: قوانین کافی برای ایجاد تسهیل در فعالیت تولیدکنندگان وجود دارد و مدیران باید با تکیه بر این قوانین در راستای تقویت تولیدکنندگان تلاش کنند.

استاندار فارس با بیان این که این استان برای پیشرفت و توسعه هیچ کمبودی ندارد، ابراز داشت: مهم‌ترین عامل برای توسعه نیروی انسانی توانمند و خلاق به شمار می‌رود که فارس محل زایش نیروهای خوش فکر و فکور در کشور است.

صادق عابدین با تاکید بر این که وضعیت صنعت در استان فارس نسبت به گذشته بهبود یافته است، اضافه کرد: یکی از واحدهای نمونه تولیدی کشور از فارس است و چند واحد صنعتی این استان نیز به عنوان واحدهای نمونه کشوری مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که این استان در صنعت سیمان و کاشی پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: در صنعت سیمان به دنبال افزایش چند برابری مقاومت سیمان با استفاده از فناوری نانو هستیم که موجب می‌شود ظرفیت صادرات سیمان این استان چند برابر افزایش یابد.

وی با بیان این که در صنعت کاشی در حال تولید کاشی ضد باکتری با فناوری نانو هستیم که این صنعت را متحول می‌کند، گفت: در سایر صنایع نیز استفاده از نانوفناوری را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول