اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان:

گلستان در افق 1404 دارای صنایع مبتنی بر فن‎آوری‎های نوین است‌

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: چشم‎انداز استان در امور اقتصادی در افق 1404 استانی برخوردار از بخش کشاورزی توسعه یافته و دانش پایه، صنایع مبتنی بر فن‎آوری‎های نوین است.

گلستان در افق 1404 دارای صنایع مبتنی بر فن‎آوری‎های نوین است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‎الله عابدی بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: چشم‎انداز استان گلستان در امور اقتصادی در افق 1404 استانی است برخوردار از بخش کشاورزی توسعه‌یافته و دانش پایه، صنایع مبتنی بر فن‎آوری‎های نوین، دارای محیط زیست پایدار به ویژه در عرصه منابع طبیعی و منابع آب است.

وی تصریح کرد: برخوردار از شبکه‎های ارتباطی مناسب، ارائه‌کننده خدمات برتر و تخصصی در سطوح فراملی و منطقه‎ای، دارای سواحل سامان‎یافته و شاخصه‎های توسعه استانی ارتقاء با توزیع متعادل جمعیت و فعالیت به نحوی که مهم جمعیت استان از کشور تغییر محسوسی نداشته و نسبت به شهرنشینی استان افزایش یابد.

توسعه و تقویت فعالیت‎های صنعتی از اهداف برنامه 1404

وی ادامه داد: بر اساس این چشم‎انداز اهداف توسعه استان پیش‎بینی شده است که اهداف بخش صنعت در پیش‎نویس سند توسعه آزمایش استان دیده شده و اهمیت خاصی برای استان دارد.

عابدی خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت فعالیت‎های بخش کشاورزی و گسترش فعالیت‎های صنعتی، توسعه و گسترش زیرساخت‎های صنعت و گردشگری، افزایش تعادل و توازن در توسعه با تاکید بر ارتقاء شاخص‎های توسعه یافتگی در نوار شمالی استان، افزایش سهم و نقش استان در فعالیت‎های اقتصادی و تقسیم کار ملی و فراملی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان است.

وی اضافه کرد: همجواری با کشورهای آسیای میانه، توسعه استان بر پایه توسعه بخش‎های کشاورزی، گردشگری، صنعت با رویکرد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و استفاده از قابلیت‎های تجاری و بازرگانی از جمله مسائل پیش‎نویس سند توسعه آزمایش استان است.

بخش صنعت به عنوان موتور پرتوان توسعه است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: بخش صنعت به عنوان موتور پرتوان توسعه همواره مورد توجه صاحب‌نظران برنامه‎های توسعه بوده و عاملی برای دستیابی به رشد اقتصادی و نیل به پیشرفت‎های تکنولوژی شناخته شده بوده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به مطالعه‎های انجام شده در خصوص توسعه استان بخش صنعت و معدن در حال حاضر به عنوان پایه توسعه استان مطرح شده که به موازات توسعه بخش‎های کشاورزی و خدمات مسیر توسعه استان را هموار خواهد کرد.

عابدی تاکید کرد: بنابراین لازم است با شناخت وضع موجود و با توجه به چشم‎انداز و اهداف کمی و کیفی تعیین شده بخش صنعت و معدن در پنج سال آینده و با در نظر گرفتن سیاست‎های کلان محیطی و بخشی و با شناسایی نقاط ضعف و قوت داخلی و فرصت‎ها و تعهدهای محیطی استراتژی مناسب برای ارتقاء جایگاه استان به سمت جایگاه شایسته متناسب با توانمندی‎های استان ارائه شود.

وی افزود: در این راستا چرایی و اهمیت صنعت و معدن و آینده آن ترسیم و راه‎های رسیدن به آن بررسی و طراحی شده و در برنامه‎های پیشنهادی نیز تلاش شده با اتکا به بخش خصوصی و جهت‎گیری‌های سیاست‎های اقتصادی و بهره‎گیری از مزیت‎های نسبی برای ایجاد مزیت‎های رقابتی گام‎هایی برداشته شود.

رشد تولید از طریق ارتقای بهره‎وری سرمایه و بهره‎وری منابع انسانی تحقق می‎یابد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: رشد بهره‎وری عوامل تولید از طریق ارتقای بهره‎وری سرمایه و بهره‎وری منابع انسانی تحقق می‎یابد.

عابدی گفت: با ایجاد صنایع متکی بر منابع طبیعی صنایع نوین در بخش صنعت و در بخش معدن با انجام عملیات زمین‎شناسی و تهیه اطلاعات پایه و برنامه‎ریزی برای انجام و توسعه عملیات اکتشاف و بهره‎برداری و فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات صنایع معدنی و ایجاد صنایع پایین و بالا دستی بخش معدنی مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان داشت: آنچه که اهمیت دارد این است که برای دستیابی به اهداف، نقش مسئولان استانی برای جهت دادن و شتاب‌دهی توسعه اقتصادی و صنعتی و معدنی بسیار پررنگ و تعیین‌کننده خواهد بود.

عابدی عنوان کرد: باید تلاش شود با ایجاد ارتباط‎ها و پیوند‎های بین بخش و با تربیت مشاوران خدمات فنی و مهندسی قوی و بهره‎گیری از خدمات آنها برای توسعه زیرساخت‎ها و رشد سرمایه‎گذاری اقدام‎های مضاعفی معمول شود.

انتهای پیام/83004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول