اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران:

7000 نقطه از کشور به شبکه ملی سلامت متصل شدند

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: با فعالیت‏های صورت گرفته، 7 هزار نقطه از کشور به شبکه ملی سلامت متصل شدند.

7000 نقطه از کشور به شبکه ملی سلامت متصل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‏اصغر انصاری پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی سمنان و . . . برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 7 هزار نقطه از 27 هزار نقطه شهری در کشور به شبکه ملی سلامت (شمس) متصل شده‏اند.

وی تصریح کرد: برنامه‏های متعددی در دستور کار قرار دارد تا 20 هزار نقطه شهری دیگر نیز به سرعت به شبکه ملی سلامت متصل شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به وجود برخی مشکلات مخابراتی و زیرساختی در این حوزه بیان کرد: با رایزنی‏های صورت گرفته، در حال بررسی و اتخاذ راهکار برای رفع مشکلات موجود هستیم.

انصاری افزود: پس از به نتیجه رسیدن اقدامات در حال انجام، به سرعت 20 هزار نقطه شهری مانده را نیز به شبکه ملی سلامت وصل خواهیم کرد تا کمک شایان توجهی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای انجام برنامه‏هایش صورت گرفته باشد.

این مقام مسئول افزود: بر اساس برنامه، 14 هزار نقطه روستایی نیز که در آنها خانه‏های بهداشت روستایی در حال فعالیت هستند، باید به شبکه ملی سلامت متصل شوند و زمینه‏سازی‏ها برای اجرای این طرح در حال انجام است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه همه تلاش‏ها بر این است تا ارتباط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نقطه ارتباطی مورد نظر در اقصی نقاط کشور برقرار شود، گفت: این شبکه هنوز زیر بار نرفته و در حال تمهید مقدمات نهایی آن هستیم.

انصاری افزود: هم‏اکنون در 49 نقطه کشور، دانشگاه‏های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ارتباط خوبی دارند و می‏توانند اطلاعات را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار دهند و این امر در آینده به اقصی نقاط ایران اسلامی تسری پیدا می‏کند.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 38 میلیون رکورد نیز در قالب طرح پزشک خانواده تا چند روز گذشته ثبت شده است، اظهار داشت: خدمات شبکه ملی سلامت با بسترسازی‏‏های انجام شده، توسعه می‏یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، راه‏اندازی شبکه ملی سلامت یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه است که زیرساخت ارتباطی را میان مراکز بهداشتی، تشخیصی و درمانی سراسر کشور و برقراری ارتباط میان این مراکز ممکن می‌کند.

همچنین تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی سلامت در کشور از طریق این شبکه فراهم می‌شود.

این شبکه مختص حوزه دولتی نبوده و بخش غیردولتی و کسب و کارهای مربوط به این حوزه نیز می‌توانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.

سامانه پرونده الکترونیکی سلامت، دوره‌های آموزش مجازی، کتابخانه الکترونیکی پزشکی، مشاوره پزشکی از راه دور و سامانه‌های علمی پژوهشی از جمله خدماتی است که در بستر شبکه ملی سلامت ارائه خواهد شد.

یکی از شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه میزان توسعه‏یافتگی کشورهای دنیا در حوزه سلامت الکترونیکی، تعداد مراکز بهداشتی درمانی دارای زیر ساخت ارتباطی پرسرعت است.

امنیت سرعت دسترسی بالا، هزینه بسیار پایین‏تر نسبت به اینترنت و عدم وابستگی به اینترنت از جمله مزایای شبکه ملی سلامت است.

انتهای پیام/2249/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول