اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مبلغان برای حذف عوامل دین‌گریزی تلاش کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برخی از عوامل دین‌گریزی جوانان به وسیله خانواده‌ها و برخی دیگر به وسیله روحانیون از بین می‌رود که مبلغان باید از ماه مبارک رمضان برای از بین بردن این عوامل تلاش کنند.

مبلغان برای حذف عوامل دین‌گریزی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وقتی سخن از گرایش‌ها مطرح می‌شود به طور معمول نسل جوان مد نظر قرار می‌گیرد زیرا برخی از جوانان گرایش‌های دینی و مذهبی بسیار قوی دارند و برخی دیگر نیز در این زمینه ضعیف هستند که باید با شناسایی عوامل مختلف زمینه گرایش بیشتر جوانان را به فعالیت های دینی و مذهبی فراهم کنیم.

وی افزود: تضعیف گرایش به دین در جامعه عوامل مختلفی دارد و یکی از این عوامل تهاجم فرهنگی است که با استفاده از ماهواره و اینترنت صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: جهان غرب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد به شکل مستقیم و غیر مستقیم روی طرز فکر و عقاید جوانان ما کار می‌کنند و آموزه‌های خود را در بین آنان ترویج می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: با وجودی که استفاده از ماهواره در کشور ما غیر قانونی است اما می‌بینیم که در بین برخی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این وظیفه ماست که به مردم هشدار دهیم.

نعمت‌اللهی ادامه داد: باید مردم را بیدار کنیم تا بدانند که دشمن حساب شده عمل می‌کند و قصد دارد ارزش‌های دینی جامعه ما و روابط بین افراد را با استفاده از این ابزارها از بین ببرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از این عوامل آشنایی اندک جوانان با مفاهیم دینی است که حتی در برخی موارد مشاهده می‌کنیم که در محیط دانشگاهی نیز میزان شناخت جوانان با بسیاری از مفاهیم دینی کم و ضعیف است.

به گفته این مسئول غافل شدن خانواده‌ها از آموزش دینی جوانان، ارائه تصویر خشن از دین، سخنرانی‌های تکراری، تفسیر نادرست از دین، ریاکاری‌ها و عدم پاسخگویی به سئوالات جوانان از دیگر عوامل تضعیف گرایش به دین در جامعه است که نگران کننده بوده و باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: بنابر این روحانیون و مبلغان دینی در سخنرانی‌های خود باید برخی از موارد مذکور را که مختص آنان است، رعایت کنند تا از این طریق گرایش جوانان به سمت دین افزایش یابد.

نعمت‌اللهی یادآور شد: محورهای یاد شده از تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده از نظرسنجی‌های جوانان به دست آمده است به طوری که می‌توان گفت عوامل یاد شده موجب گریزان شدن جوانان از دین و آموزه‌های دینی می‌شود از این رو مبلغان و روحانیون در ماه مبارک رمضان باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان افزود: یکی از مواردی که در این ماه مبارک باید بیشتر مورد توجه روحانیون قرار گیرد بحث تفسیر و مفاهیم قرآن است هرچند که قرائت، روخوانی، تجوید و.... نیز مهم است اما تمامی این موارد مقدمه‌ای برای تفسیر است.

این مسئول اضافه کرد: احکام ضروری و مورد نیاز باید در این ایام بازگو شود که امیدواریم بتوانیم در این فرصت طلایی بیش از پیش به این مسائل بپردازیم تا وظیفه اصلی خود که تبلیغ و ترویج دین است را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول