اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

نرخ بیکاری در همدان به کمتر از 10 درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان همدان در سال 91 به رقم 9.7 درصد رسید و تک‌رقمی شد.

نرخ بیکاری در همدان به کمتر از 10 درصد رسید

مسعود اقلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را به صورت فصلی محاسبه و اعلام می‌کند اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان همدان در سال 91 تک‌رقمی شد و به 9.7 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان در طول چند سال اخیر سیر نزولی داشته و در حال حاضر نرخ بیکاری آن پایین‌تر از میزان نرخ بیکاری سطح کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در تعیین و اعلام نرخ بیکاری یک‌سری معیارها وجود دارد که بر اساس آنها این ارقام مشخص می‌شود تصریح کرد: همه موظفیم که با تلاش بیشتری نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: اگر فقط یک بیکار هم در جامعه باشد وظیفه داریم تلاش کنیم که حتی آن یک مورد را هم به اشتغال برسانیم.

اقلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال وظیفه همه دستگاه‌ها است ابراز داشت: برای ما مطلوب نیست که افرادی در جامعه بیکار باشند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی و خوداشتغالی یکی از راه‌های مناسب کسب درآمد افراد است، بیان داشت: با توجه به اینکه ادارات و دستگاه‌ها ظرفیت جذب نیرو را ندارند باید از افرادی که توانایی ایجاد اشتغال دارند کمک گرفت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در جامعه برخی هنرمندان توان ایجاد کارگاه را ندارند و می‌توان با ارائه تسهیلات به این هنرمندان کمک کرد که در خانه از هنر؛ کسب درآمد کنند.

اقلامی به موضوع فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در برخی از رشته‌های دانشگاهی بیش از نیاز بازار کار؛ دانشجو جذب و تربیت شده و آنها بعد از فراغت از تحصیل بیکار مانده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال مهارت‌آموزی در قالب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و با توجه به ظرفیت‌های این سازمان، دانشجویان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اذعان کرد: تا زمانی که افراد مهارت نداشته باشند نمی‌توانند خود را با بازار کار منطبق کنند.

انتهای پیام/89019/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول