اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان:

89 هزار و 700 خانوار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد 89 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در سطح استان هستند.

89 هزار و 700 خانوار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس آرا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از لحاظ تعداد نفرات تحت حمایت 77 هزار و 377 نفر را کمیته امداد امام خمینی تحت حمایت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان 49 درصد جمعیت تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و 33 هزار نفر را نیز بیماران صعب‌العلاج و همچنین تعداد 900 هزار و 312 خانوار نیز افرادی هستند که به سبب طلاق نیازمند شده‌اند و 2هزار و 33 خانواده زندانی نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند و 962 خانوار نیز بدسرپرست و یا بی‌سرپرست هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات کمک به نیازمندان در کمیته امداد امام خمینی در چهار فصل اعتبارات دولتی، کمک‌های رهبری، درآمدهای حاصل از فعالیت اقتصادی مجتمع‌های اقتصادی و کمک‌های مردم شامل (صدقات، نذورات، ایتام و صدقه) تامین می‌گردد.

وی افزود: هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمندی خانواده‌های نیازمند و همچنین خودکفایی و خود اتکایی افراد است و در رسیدن به اهداف خود در جامعه بسیار موفق بوده است.

مجلس آرا اضافه کرد: در سال 1390 تعداد 12 هزار نفر از محل خوداتکایی و اشتغال که برای آنان ایجاد شده است و در سال 1392 نیز تعداد 9 هزار و 800 نفر از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند و پیش بینی می‌کنیم در سال جاری این تعداد افراد خود اتکا بسیار قابل توجه باشند.

وی بیان کرد: در سال گذشته با تشکیل کارگروه اجتماعی دراستان و مساعدت‌های خوب استاندار توانستیم اقدامات بسیار موثری را در زمینه اشتغال جوانان انجام دهیم و در زمینه اشتغال جوانان 76 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد که 13 میلیارد تومان آن از اعتبارات کمیته امداد و 63 میلیارد آن از اعتبارات بانکی بوده است.

این مدیر کمیته امداد تاکید کرد: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 859 طرح اشتغال به اجرا درآمد که از این تعداد 6 هزار مشاغل خانگی بوده است و بقیه خود اشتغالی را شامل ‌شده است و همچنین 40 درصد این اشتغال‌های ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی در پایان گفت: در سال 1391 تعداد 89 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شدند که این اقدام با هزینه‌ای بالغ بر 227 میلیارد تومان اجرایی شد و از این مبلغ 43 میلیارد آن از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول