اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بن:

دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه کردن امربه معروف و نهی از منکر بکوشند

امام جمعه شهر بن گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند تا در راستای نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه کردن امربه معروف و نهی از منکر بکوشند

حجت‌الاسلام علی غضنفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و افزایش دمای هوا و تغییر پوشش جوانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که شئونات اسلامی را در پوشش خود رعایت کنند.

وی افزود: ممکن است در میان عده‌ای از سر ناآگاهی و جهل پوششی را برای خود انتخاب کنند که مناسب یک جوان مسلمان نیست و این امر می‎طلبد تا افراد آگاه با امر به معروف و نهی از منکر مانع از تداوم این روند شوند.

غضنفری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط و مراتبی است، تصریح کرد: این در حالی است که تذکر لسانی وظیفه همگانی است و همه افراد یک جامعه دینی موظف به انجام آن هستند.

امام جمعه شهر بن با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت روحی و روانی جامعه است، گفت: در جامعه‌ای که افراد آن یکدیگر را به خوبی دعوت کرده و از بدی باز می‎دارند، سلامت روحی و روانی مردم آن جامعه تضمین می‎شود.

غضنفری تصریح کرد: برهمین اساس نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و تذکر لسانی در جامعه، نقش بسیار مهمی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

امام جمعه شهر بن با اشاره به آیات و روایات دین اسلام، گفت: آیات، روایات و سیره زندگی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین بهترین الگو و سرمشق برای یک زندگی سالم به شمار می‌رود.

غضنفری بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور در نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف در جامعه لازم و ضروری است چراکه احیای این دو فریضه مهم یک وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/68004/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول