اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

طرح امر به معروف و نهی از منکر از محلات آغاز شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ بعد فردی باید از منزل شروع شود؛ ولی از لحاظ بعد اجتماعی آغاز آن باید از محلات باشد.

طرح امر به معروف و نهی از منکر از محلات آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه استان سمنان و برخی از مدیران دستگاه‏های اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات الهی است که در اقامه آن باید کوشا بود.

وی افزود: بسیج در سال‏های اخیر با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، به دنبال آسیب‏شناسی این مسئله بوده و به نتایج مطلوبی رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در سال‏های گذشته در خصوص فراگیری این فریضه اقدام مهمی صورت نگرفته بود و روشی که اجرا می‏شد، به صورت حاکمیتی بود و به همین لحاظ، مردم پذیرای آن نبودند.

نقدی بیان کرد: از دیگر آسیب‏های موجود در این زمینه که توسط بسیج شناسایی شد، تک بعدی بودن این فریضه بود؛ به طوری که معروفات و منکرات اولویت‏دار مشخص نشده بود.

وی تصریح کرد: به همین خاطر، بسیج بر آن شد تا در پایگاه‏های مقاومت مساجد و محلات شوراهایی با عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کند که در رأس آن امام جماعت مسجد محل و افراد آموزش‏دیده، مربیان تربیت شده و معتمدان محلی قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این شوراها، امام جماعت و معتمدان محل با هم‏فکری همدیگر معروفات و منکرات اولویت‏دار را در محله شناسایی و دسته‏بندی می‏کنند.

نقدی بیان کرد: در مرحله بعد با کسانی که مصداق آن منکرات قرار می‏گیرند، از طریق تذکرات لسانی و برخوردهای دوستانه و انسانی به نحوی که مثمر ثمر واقع شود، برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/2249/‌ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول