اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشتون: همه طرف‌ها در مصر به روند دموکراتیک روی آورند

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در مصر خواست تا برای حل بحران موجود در این کشور به روند دموکراتیک روی آورند.

اشتون: همه طرف‌ها در مصر به روند دموکراتیک روی آورند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «اسکوپ»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بار دیگر درباره تحولات مصر موضع‌گیری کرد.

در این بیانیه‌ که به نوعی تکرار سخنان قبلی اشتون درباره مصر است، آمده: «من با دقت تحولات مصر را پیگیری می‌کنم و از شکاف موجود در جامعه کاملا آگاهم؛ درخواست مردم برای تغییر سیاسی و تعامل برای سازش. من از همه طرف‌ها می خواهم که به سرعت به روند دموکراتیک روی آورند که از آن جمله برگزاری انتخابات آزاد و سالم ریاست‌جمهوری و پارلمانی و نیز پذیرش قانون‌اساسی است.»

وی همچنین گفته است که این اقدام باید به صورت فراگیر صورت‌ گیرد تا بتوان در این کشور روند انتقال قدرت به شکلی کامل و در راستای دموکراسی صورت بگیرد.

اشتون در ادامه ابراز امیدواری کرده است که دولت جدید کاملا به اهمیت احترام به حقوق اساسی، آزادی و اجرای قوانین توجه داشته باشد.

وی همچنین ضمن محکوم کردن خشونت‌ها، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

ناآرامی‌ها در مصر همچنان ادامه دارد به طوری که پس از پنج روز از برکناری مرسی، خبرها از درگیری‌ طرفداران وی با نیروهای ارتش و پلیس حکایت دارد و اخوان المسلمین از کشته شدن 34 نفر از طرفدارانش در تیراندازی ارتش در قاهره خبر داده است. 

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول