اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با هیئت الجزایری:

اتحادیه عرب ابزار دست شیوخ عرب برای حمایت از تروریست ها در سوریه است

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با هیئتی الجزایری تاکید کرد که اتحادیه عرب ابزار دست شیوخ کشورهای حوزه خلیج فارس برای حمایت از تروریست ها در سوریه شده است.

اتحادیه عرب ابزار دست شیوخ عرب برای حمایت از تروریست ها در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) محمد جهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه بر ضرورت تلاش برای مقابله با توطئه ها در تقسیم سوریه و بر هم زدن اتحاد امت عربی تاکید کرد و گفت: اتحادیه عرب به ابزاری در دست شیوخ کشورهای حوزه خلیج فارس برای خدمت به منافع غرب مبدل شده است.

رئیس پارلمان سوریه امروز یکشنبه در دیدار با هیئتی از شخصیت های سیاسی، دانشگاهی و علمی از کشور الجزایر با اشاره به عمق روابط دیرینه بین این دو کشور برادر و مبازرات دو ملت سوریه و الجزایر علیه استعمار فرانسه تاکید کرد: مردم سوریه از بیش از دو سال پیش با تروریسم بین المللی رو به رو هستند که گرو‌ه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت آمریکا و غرب و کشورهای  عربی و سرسپرده حوزه خلیج فارس از آن حمایت می کنند.

اللحام در این دیدار خواستار تحکیم همکاری ها بین پارلمان های سوریه و الجزایر و متحد شدن مواضع دو کشور در محافل بین المللی در راستای منافع این دو کشور شد.

عبدالمجید حامدی، رئیس هیئت الجزایری نیز در این دیدار ضمن اعلام همبستگی الجزایری ها با ملت سوریه در مقابله با توطئه هایی که نقش ملی گرایی و ماهیت عربی این کشور مقاوم تاکید کرد: فتواها برای کشتار و تحریک علیه ملت سوریه در دهه نود از قرن گذشته نیز ملت الجزایر را هدف گرفته بود اما سوریه نیز به فضل مقاومت ملت و جانفشانی های ارتش قهرمان آن از این بحران با قدرت تمام بیرون خواهد آمد. 

اعضای هیئت الجزایری نیز به نوبه خود طی ایراد نطقی در این دیدار تاکید کردند که سقوط نظام اخوان المسلمین در مصر واقعیت رژیم های توطئه گر علیه امت عربی و رسوایی نقش این رژیم ها با طرح های آمریکایی صهیونیستی علیه منطقه را بر ملا کرد.

اعضای هیئت الجزایری همچنین تاکید کردند که دفاع و همبستگی با سوریه به مثابه دفاع از امنیت ملی و عربی الجزایر است و ملت الجزایر، ملت سوریه را در مقابله با این توطئه ها و فتنه انگیزی ها در سوریه یاری می دهد.

اعضای هیئت الجزایری گفتند: توطئه ها علیه سوریه بخشی از طرح جدید استعمارگری آمریکا و اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول