اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اروپا مصر را به خویشتنداری و راهکاری سیاسی برای حل بحران فراخواند

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا خواستار گفت‌وگو و استفاده از راهکار سیاسی برای حل بحران در مصر شد.

اروپا مصر را به خویشتنداری و راهکاری سیاسی برای حل بحران فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در ادامه ناآرامی‌ها در مصر خواستار گفت‌وگو برای حل مسایل مورد اختلاف شد.

«کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز طرف‌های مختلف در مصر  را به خویشتنداری و گفت‌وگوهای سیاسی برای حل تنش فراخواند.وی همچنین به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

اشتون در بیانیه‌ای گفت: «درگیری راه حل این وضعیت نیست. راهکار این وضعیت فقط گفت‌وگویی سیاسی است که باید به آنها توجه کرد و (این گفت‌وگوها) فراگیر باشند.»

وی که همواره از راهکاری مسالمت‌آمیز استقبال می‌کند، سوءاستفاده جنسی از زنان در جریان تظاهرات‌ها را موضوعی جدی خواند و از این رو از همه خواست تا تظاهراتی آرام و به دور از خشونت برگزار کنند.

در ادامه ناآرامی‌ها در مصر ارتش این کشور با صدور بیانیه‌ای که از تلویزیون مصر پخش شد دیروز به گروه‌های سیاسی این کشور مهلتی 48 ساعته داده تا به درخواست‌های مردم پاسخ دهند در غیر این صورت ارتش طرح خود را برای آینده مصر ارائه خواهد داد. البته ارتش مصر پس از بیانیه سعی کرد که با تلطیف لحن بیانیه خود اعلام کند که تعیین مهلت به معنی قصد ارتش برای کودتای نظامی نیست. در واکنش به اولتیماتوم ارتش، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای بر مخالفت «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور با بیانیه ارتش مبنی بر اعطای مهلت 48 ساعته به منظور تحقق خواسته‌های ملت، تاکید کرد.

پس از تجمع گسترده مخالفان و موافقان رئیس‌جمهور مصر در شهرهای این کشور، محمد مرسی طی نطقی تلویزیونی اعلام کرد که از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول