اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان همدان خبر داد

افزایش 1.6 درصدی ازدواج در همدان

مدیر کل ورزش و جوانان همدان از افزایش 1.6 درصدی ازدواج در همدان در سه ماهه اول امسال در استان همدان خبر داد.

افزایش 1.6 درصدی ازدواج در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، سید عبدی افتخاری اظهار داشت: ازدواج یکی از اصول مورد تأکید اسلام است و باید ساز و کار قانونی مطابق با قوانین اسلام برای کمک به بحث ازدواج در نظر بگیریم و از کارهای سطحی و حاشیه‌ای که باعث صدمه دیدن به این سنت بزرگ اسلامی است پرهیز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: از سال گذشته جلسه‌ای با عنوان ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار همدان در استانداری تشکیل شده است و در این جلسات ازدواج آسان جوانان مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی بیان کرد: توسط این ستاد تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان مأمور شده‌اند و با تشکیل ستاد، به ریاست استاندار، مشکل وام ازدواج جوانان را از امسال به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

به گفته افتخاری طرحی از سوی دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی وزارت ورزش و جوانان در حال تهیه است که بعضی امور مربوط به ازدواج را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سایت وزارت ورزش و جوانان از واجدان شرایط که متقاضی دریافت مجوز مراکز مشاوره ازدواج هستند ثبت نام می‌کند که این معاونت با این مراکز همکاری کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: این طرح در حال نهایی شدن است و عنوان همسریابی در این طرح تحت عناوین دیگر دیده شده که بعد از نهایی شدن آن  اعلام خواهد شد.

وی گفت: در استان همدان برنامه‌های خوبی در بخش ازدواج اسلامی و پایدار پیش‌بینی کرده‌ایم که در حال اجرای برخی از آنها هستیم و به زودی مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان را ساماندهی می‌کنیم و بر اساس نوع فعالیت، رتبه‌بندی آنها را اعلام خواهیم کرد.

افتخاری به آمار ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و افزود : تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده در سه ماهه نخست امسال نیز 6 هزار و 107 مورد بوده که این آمار نسبت مشابه سال گذشته رشد 1.6 درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: مسئولان استان توجه ویژه‌ای به موضوع ازدواج جوانان داشته و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به اعزام زوجین همدانی به مشهد مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای با شرکت سیاحتی علیصدر منعقد شده که بر اساس آن زوجین جوان همدانی به صورت پرواز هوایی و زمینی به سفر مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق جوانان به امر حسنه ازدواج، تأثیرگذاری یک سفر معنوی بر شخصیت جوانان و توسعه و رونق گردشگری از طریق شرکت‌های هواپیمایی و مسافربری دانست.

به گفته افتخاری از امتیازات دیده شده برای زوجین جوان در این طرح قسطی‌ شدن هزینه سفر است که بر این اساس این هزینه در چهار قسط و هر 45 روز یک بار از زوجین دریافت می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه میزان تسهیلات این زوجین چه میزبان است؟ ابراز داشت: برای سفرهای پروازی با هواپیما هزینه حدود 500 هزار تومان و برای سفر زمینی با اتوبوس 250 هزار تومان است که شامل هزینه بلیط رفت و برگشت با هواپیما و قطار و هزینه اسکان است.

افتخاری گفت: برای زوجینی که کارمند ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند یک گواهی کسر از حقوق کفایت می‌کند و زوجین آزاد و غیر کارمند باید یک نفر ضامن معرفی کنند.

وی اضافه کرد: البته برای زوجینی با مهریه تا 14 سکه و کسانی که در برپایی مراسم خود اصول و آداب اسلامی را رعایت کنند تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و این اداره کل برای زوجین جوان بسته فرهنگی تدارک دیده و هر چند ماه یک بار مراسم جشنی با حضور زوجین برگزار می‌کند.

انتهای پیام/89020/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول