اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش مسئولان صورت گرفت

رفع محرومیت در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان

با تلاش مسئولان محلی و استانی، محرومیت در یکی از روستاها که از جنوبی‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان است، رخت بربست.

رفع محرومیت در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، معاون فنی و حرفه‌ای استان به همراه مدیر کمیته امداد کنارک، بخشدار و جمعی از مسئولان محلی ظهر امروز از روستای «نوالک» در مرز استان هرمزگان بازدید کردند.

مدیر کمیته امداد کنارک در این بازدید اظهار داشت: امروز 14 سبد کالای مواد غذایی به ارزش 20 میلیون ریال در روستای نوالک توزیع شد.

علی شهرکی افزود: کمیته امداد شهرستان در بخش زرآباد تاکنون 12 واحد ساخت و ساز انجام داده است که هرکدام مبلغ 15.5 میلیون تومان از کمک‌ها و تسهیلات این نهاد استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع مبلغ 186 میلیون تومان در بحث ساخت و ساز به مردم این منطقه کمک شده است.

مدیر کمیته امداد کنارک در ادامه ضمن بازدید از نخستین دوره کلاس‌های مهارت‌آموزی متصل به اشتغال، روند برگزاری دوره‌های آموزشی را بی‌نظیر ارزیابی کرد.

شهرکی بیان داشت: طی هماهنگی و تعامل با بخشداری، شهرداری و دهیاران مقرر شده است، نسبت به نیازسنجی اشتغال در این بخش و برگزاری دوره‌های آموزشی با کمک فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات همکاری شود.

بخشدار زرآباد نیز در این بازدید گفت: روستای نوالک شامل سه محله است که در مجموع بیش از 40 خانوار در این روستای محروم ساکن هستند.

مجتبی شجاعی افزود: این روستا که در مرز استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده است از جمله روستاهایی است که تا سال گذشته فاقد امکاناتی نظیر آب، برق، امکانات بهداشتی و درمانی و غیره بوده است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه با توفیقات روزافزون نظام در سال گذشته به هر سه محله این روستا، برق رسانی شد و تقریباً 80 درصد خانواده‌های این روستا تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

بخشدار زرآباد اضافه کرد: کمک‌های زیادی در بخش ساخت مسکن، تجهیزات لوازم زندگی، تهیه تانکر آب، تهیه جهیزیه، ساخت سرویس‌های بهداشتی، پوشش رایگان پزشکی و حتی برنامه‌های فرهنگی و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در این روستا صورت پذیرفته است.

شجاعی اذعان کرد: به زودی، طرح فوری آبرسانی به روستای نوالک اجرایی می‌شود.

وی، تعامل و ارتباط صمیمانه بین مدیران در شهرستان را باعث افزایش سطح خدمات‌رسانی در پیشبرد امور مردم و نیز مودت و مردم‌داری را داربست روابط بین مردم و ادارات دولتی دانست و مراتب تقدیر خود را از ارائه خدمات کمیته امداد برای رفع محرومیت در این منطقه اعلام کرد.

بخشدار زرآباد گفت: با تفاهمی که با کمیته امداد صورت پذیرفته این آمادگی وجود دارد تا به مددجویان کمیته امداد در این روستا و سایر روستاهای بخش زرآباد، تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا شود.

شجاعی در ادامه از آمادگی یکی از خیرین شهرستان کنارک برای تهیه لوازم خانگی برای مردم روستای نوالک خبر داد.

وی عنوان کرد: همچنین با مساعدت یکی از خیرین خارج از استان که رابط بین کمیته امداد و بخشداری منطقه است، یک دستگاه کانکس به ارزش 19 میلیون تومان با تجهیزات برای ایجاد کلاس درس در این روستا تحویل داده می‌شود.

بخشدار زرآباد افزود: با استقرار این کانکس، دانش‌آموزان این روستای محروم می‌توانند در سال تحصیلی آتی از نعمت تحصیل و سواد بهره‌مند شوند.

شجاعی تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین‌بار شورای اسلامی در این روستا ایجاد شده است.

وی گفت: مسیر دسترسی به روستا نیز تسهیل شده و با همت و همکاری مسئولان منطقه، محرومیت از این روستا رفته رفته رخت بر می‌بندد. 

بخشدار زرآباد بیان داشت: مردم روستای نوالک قبلاً با هیچ یک از ادارات و نهادها ارتباط نداشتند اما اکنون به بخشداری، کمیته امداد و حتی بسیج و سایر ادارات هم رفت و آمد می‌کنند.

شجاعی گفت: از اقدامات خداپسندانه دیگر که در این روستا صورت پذیرفته، آموزش افراد بی سواد توسط یکی از دهیاران است.

وی افزود: مردم این روستا علاوه بر شترداری به کشاورزی نیز روی آورده‌اند و از آموزش‌های این بخش در زمینه توسعه کشاورزی منطقه خود بهره می‌برند.

بخشدار زرآباد در پایان متذکر شد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر تا پایان سال‌جاری، این روستا دارای دهیاری هم خواهد شد.

انتهای پیام/75002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول