اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خبر داد

تامین بلند‌مدت آب شهر سنندج با بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهر سنندج سالانه 30 میلیون مترمکعب ظرفیت تامین و تصفیه آب شرب این شهر افزایش می‌یابد.

تامین بلند‌مدت آب شهر سنندج با بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی

علیرضا تخت‌شاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح آبرسانی به سنندج با هدف تامین بلندمدت آب شهر یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی بوده که تاکنون بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: با اتمام این طرح سالانه 30 میلیون مترمکعب آب شرب که هدف اولیه این طرح است به ظرفیت تامین و تصفیه آب این شهر اضافه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در قالب این طرح یک واحد تصفیه‌خانه آب با ظرفیت ‌هزار و 100 لیتر در ثانیه، 80 هزار متر مکعب مخازن و 60 کیلومتر خطوط انتقال به صورت ثقلی و 6 واحد ایستگاه پمپاژ در دست احداث است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان همچنین با اشاره به مزایای این طرح گفت: یکی از مزایای طرح آبرسانی به شهر سنندج ایجاد ثبات در شبکه آبرسانی و تامین بلند مدت آب شرب است.

تخت‌شاهی دیگر مزایای این طرح را انتقال ثقلی آب از سد تا تصفیه‌خانه و از تصفیه‌خانه تا بخش عمده‌‌ای از شهر به ویژه منطقه بهاران و مناطق توسعه‌ای شهر دانست و گفت: این طرح منجر به کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مربوطه می‌شود.

انتهای پیام/79007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول