اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

عمل به قرآن از مسیر اطاعت از ولایت می‌گذرد

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن و ولایت جدایی ناپذیر هستند،‌ تصریح کرد: اگر کسی مدعی عمل به قرآن باشد در حالی که ولایت را قبول نداشته باشد، قرآن را خوب متوجه نشده است.

عمل به قرآن از مسیر اطاعت از ولایت می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عترت ویژه دانش آموزان پسر بسیجی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه خادم قرآنی باید رفتار قرآنی داشته باشد، ‌اظهار کرد: بهترین مکتب عالم قرآن است در صورتی که به دستورات و فرمایشات آن عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه عمل به دستورات قرآن نیازمند تدبیر است، تصریح کرد: جوان قرآنی به دستور خدا باید به قرآن عمل کند و واجبات خدا را انجام دهد و از محرمات دوری جوید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حفظ و مفاهیم قرآن خوب است اما به شرطی که دستورات آن را در وجود خود پیاده کنید، اضافه کرد: جوانان و نوجوانان شیعی باید در تمام عالم با رفتار قرآنی نمونه باشد.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه قرآن برای کسانی که به دنبال آن می‌روند هدایت دارد، تصریح کرد: هدایت قرآن خوشبختی بشر را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن جامع الکتاب است‌ اضافه کرد: قرآن کتابی است که جامعیتی به تمام معنا دارد و سنت آن باید پیاده شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تربیت شده‌های قرآن، اخلاق این کتاب عظیم را به درستی عمل می‌کنند،‌ تصریح کرد: پاداش عمل صحیح انسان خوبی‌هایی است که از سوی خداوند برای بنده در نظر گرفته می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه تضمین سعادت انسان همراهی با قرآن است اضافه کرد: جوانان وقتی به جلسات قرآنی یا به دیدار عالم بزرگی می‌روند باید با توجه و با معرفت حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اولاد و زندگی خوب حاصل عمل به قرآن است تصریح کرد: اگر کسی مدعی عمل به قرآن باشد در حالی که ولایت را قبول نداشته باشد قرآن را خوب متوجه نشده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن و ولایت جدایی ناپذیر هستند اضافه کرد: توجه به قرآن باید همراه با توجه به عترت باشد.

انتهای پیام/78008/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول