اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برخی در 8 سال گذشته با نام دفاع از ولایت با سخن رهبری مقابله کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر رعایت دستورات قرآن گفت: خیلی‌ها در این هشت سال با نام دفاع از ولایت فقیه با این سخن مقابله کردند و راه‌های ورود نخبگان را به عرصه‌های خدمت‌رسانی بستند.

برخی در 8 سال گذشته با نام دفاع از ولایت با سخن رهبری مقابله کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم سی و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی و دومین سالروز رحلت مرحوم صدوقی در بیت چهارمین شهید محراب با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن از دیدگاه قرآن، اظهار داشت: گاهی دیده می‌شود که رعایت دستورات قرآن در جامعه فراموش شده و برخی فرمول قرآن را در رفتار خود رعایت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسائلی که به نام دین در ارزش‌های جامعه و در بین مردم جاری است، دقیقاً برخلاف آموزه‌های دینی و اسلامی است.

انصاری از رواج برخی از برخوردها و رفتارهای ناشایست در سطح کشور و در زندگی عامه مردم انتقاد کرد و اظهار داشت: برخوردهای تند و زننده و مسائلی از این دست دقیقاً برخلاف آموزه‌های دینی و اسلامی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حضور همه در انتخابات، عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمله‌ای فرمودند مبنی بر شرکت همه در انتخابات که به عقیده من باید به عنوان سیاست کلی نظام تصویب شود و در تمامی انتخابات‌ها به کار گرفته شود.

وی، عرصه انتخابات را به یک جاده دو طرفه تشبیه کرد و گفت: حضور در انتخابات تنها رای دادن نیست. باید تمامی اشخاص بتوانند در این عرصه فعال باشند و هم در رأی دادن حاضر باشند و هم در کاندیدا شدن فعالیت کنند.

انصاری نزدیک‌ترین درجه به پیامبر را ویژه علما دانست و بیان داشت: علمای ما هستند که از پیامبر اسلام ارث می‌برند.

وی افزود: شهید آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله خاتمی از علمایی هستند که وارث رفتار و صفات و ویژگی‌های پیامبران هستند و در روز قیامت دستور شفاعت بندگان و مومنان را دارند و کسانی که در مکتب این دو بزرگوار بوده‌اند، مورد شفاعت قرار می‌گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایطی را برای شفاعت علما برشمرد و ادامه داد: هر عالمی قابلیت شفاعت را ندارد و باید ویژگی‌های اسلامی و قرآنی داشته باشد تا بتواند شفاعت کند.

وی بارزترین ویژگی علما را پایداری و مبارزه در برابر ظلم و عدم سستی و ضعف در برابر ظالم برشمرد و افزود: مردان بزرگی چون شهید آیت‌الله صدوقی و خاتمی، مطهری و بهشتی و سایر بزرگان همراه امام در برابر ظلم شاه ایستاند و این رژیم را سرنگون کردند.

وی از دیگر شاخص‌های علما از دیدگاه قرآن، رافت و دلسوزی و مهربانی برشمرد و گفت: چهره مومن بشاش و شاداب و خنده‌رو است.

وی ادامه داد: شهید محراب و فرزندش حجت‌الاسلام صدوقی با این ویژگی‌های اسلامی در برابر ظلم و ستم ایستادند و برای آسایش و راحتی خود در برابر رنج مردم ارزشی قائل نبودند.

وی، حجت‌الاسلام صدوقی را مانند پدر بزرگوارش مظهر اخلاق کریم، گذشت، آرامش، اعتدال، تدین و شجاعت برشمرد و گفت: حقیقتا آن مرحوم فرزند شایسته‌ای برای پدر و معلم اخلاق برای این مردم بود و خوشحالیم که چراغ بیت صدوقی توسط فرزند بزرگش هنوز هم روشن است.

انتهای پیام/90004/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول