اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

ولایت‌فقیه کشور را از کینه دشمنان در امان نگه داشته است

امام جمعه اصفهان گفت: برکت ولایت‌فقیه تاکنون کشور را از کینه دشمنان در امان نگه داشته و به لطف این نعمت الهی و ایمان مردم، هم اکنون امن‌ترین کشور دنیا را داریم.

ولایت‌فقیه کشور را از کینه دشمنان در امان نگه داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به تأثیرات رفیق در زندگی انسان اظهار داشت: لارم است انسان‌ها با تدبیر و تحقیق دوستان خوبی را برای راه زندگی خود برگزینند، چرا که حتی با عاقلانه اندیشیدن نیز نمی‌توان در نهایت از تأثیر دوستان بد در امان بود.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید که برای اینکه شخصی را برای دوستی بشناسید به رفقای وی نگاه کنید که اگر آنها دین‌دار بودند، وی نیز همین گونه است و گرنه این شخص نیز از دین خدا بهره‌ای نبرده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های دوستان خوب تصریح کرد: امام صادق(ع) این ویژگی‌ها را برشمرده و می‌فرماید که مسلمان نباید با آدم گناهکار، نادان، دروغگو و دارای دیگر خصوصیات رذیله همنشین شود.

این مسئول اضافه کرد: انسان می‌تواند برای عوض شدن حالت‌های درونی خود دوستان خوب را بر گزینند که این مسئله مبنای تولی و تبری است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه تولی و تبری را باید جزو اصول دین برشمرد، گفت: این اصل دینی به این معناست که با دوستان خدا دوست و با دشمنان وی دشمن باشی تا خدایی شوی.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مناسبت‌های این هفته از جمله روز شهرداری‌ها عنوان کرد: قرار بود دولت درصدی از فروش نفت را در اختیار شهرداری‌ها بگذارد که این کار انجام نشد.

*‌ چهره شهرهای مختلف نشان دهنده وضعیت آن کشور است

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: چهره شهرهای مختلف می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت یک کشور برای گردشگران و بیگانگان باشد بنابراین زیبایی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در واقع در راستای خدمت به تمام مملکت تلاش می‌کنند، اضافه کرد: لازم است به عنوان امام جمعه اصفهان از شهرداری این شهر به دلیل نظافت و  زیباسازی شهر اصفهان تشکر کنم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه البته انتقادهایی نیز به این ارگان دارم، تاکید کرد: هر کس سر کار بیاید اشکال‌هایی در کار وی ممکن است وجود داشته باشد، اما نباید خارج از گود نشسته و بدون در نظر گرفتن مشکلات بر سر راه اظهار نظر کنیم.

امام جمعه اصفهان با تبریک روز قلم بیان داشت: قلم از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که پروردگار به آن قسم  یاد کرده است.

*‌ آزادی قلم به معنای زیر سئوال بردن ارزش‌ها نیست

وی با اشاره به لزوم آزادی قلم در هر کشوری تصریح کرد: البته این آزادی به معنای آن نیست که به بهانه ارزش‌های انسانی را با زیر سئوال برده و آبروی کسی را ببریم.

طباطبایی‌نژاد افزود: نباید هر چیزی را نوشت، بلکه لازم است در محدوده‌ای عاقلانه قلم‌فرسایی کرده و با آزادی قلم به ضرر کشور و میهن عمل نکنیم.

این مسئول با اشاره به روز مالیات و با بیان اینکه مالیات برای بالا بردن شانیت هر کشوری لازم است، تاکید کرد: دولت خدمت‌گذار مردم است، اما بدون پول نمی‌تواند بخش‌های مختلف کشور را اداره کند بنابراین مردم باید خودشان برای پرداخت مالیات پیشتاز باشند.

امام جمعه اصفهان با اشاره روز جهانی بهداشت ابراز داشت: بهداشت از جمله مسایلی مهمی است که اسلام به آن به شکل فردی و اجتماعی  اهمیت فراوان داده است داده است.

وی با اشاره به لزوم تمیز کردن مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان و با انتقاد از اینکه نظافت مسجد امام (ره) اصفهان به عنوان اثری تاریخی در شان این مسجد نیست، عنوان کرد: بارها و بارها از میراث فرهنگی کشور خواسته‌ایم که کاشی‌ها و بخش‌های مختلف مسجد امام (ره) را که هر روز مورد بازدید  گردشگران قرار می‌گیرد، نظافت کنند اما ترتیب اثر داده نشده است.

*‌ شانیت روزهای ماه رمضان با دیگر ایام سال متفاوت است

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: .پیامبر اکرم (ص) این ماه را ماهی می‌نامند که تمام بندگان حتی گناهکاران برای مهمانی خدا دعوت شده‌اند بنابراین روزهای آن روزهای دیگر متفاوت است و باید دقت کنیم که به این ماه احترام بگذاریم.

این مسئول با اشاره به وقایع اخیر مصر تاکید کرد: قدر ایمان و ولایت را بدانید، بسیاری از دشمنان اوایل انقلاب می‌خواستند با کودتا نظام را از میان بردارند، اما کشور ما را ولایت‌فقیه و ایمان مردم نگه داشته است.

*‌ به کوری چشم دشمنان دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کردیم

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ولایت‌فقیه محور کشور است، گفت: دشمنان به دلیل اتحاد، علاقه‌مندی مردم  به دین و ولایت‌مداری غلطی نمی‌توانند بکنند و به کوری چشم دشمنان و انتخابات آرام و خوبی داشتیم که دموکراسی واقعی را به دنیا نشان داد.

وی متذکر شد: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب خصوصیاتی مطابق با این فرمایش رهبر انقلاب که «انشاالله خدا ذهن مردم را به سویی هدایت کند که به نفع مردم باشد» داشته و خدمتگزار خوبی باشد که مردم به روحانیون علاقه بیشتری پیدا کند.

طباطبایی‌نژاد در پایان اذعان داشت: با شناختی که از رئیس‌جمهور منتخب دارم امیدوارم وضع مملکت با اعتدال‌گرایی وی بهتر شود همان طور که در این سال‌ها رو به بهبودی بوده است.

انتهای پیام/63008/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول