اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت کارکنان مدیریت بحران گلستان

دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان برگزار شد + تصاویر

دوره آموزشی امداد ونجات و کمک‌های اولیه با حضور کارکنان اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان در محل این اداره کل برگزار شد

دوره آموزشی امداد و نجات در گلستان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در این دوره آموزشی مباحثی همچون احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی، آسیب‎های اسکلتی، مسمومیت‌ها، سوختگی و ترو ماها  تدریس می‎شود.

 

دستگاه‌های اداری بهترین جامعه هدف آموزش کمک‎های اولیه

مدرس این دوره آموزشی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت:‌ کارکنان دستگاه‌های اداری اداری بهترین جامعه هدف برای آموزش‌های مرتبط با بهداشت و درمان از جمله کمک‎های اولیه هستند.

علی مهاجروطن اظهار داشت: گاهی دانستن یک نکته مهم و ساده در این دوره آموزشی می‎تواند منجر به نجات جان یک انسان مبتلا به حادثه شود.

وی ادامه داد: کارمندان با توجه به عدم تحرک در محیط کاری غالبا مورد تهدید انواع بیماری‎های جسمانی هستند که این آموزش‎ها می‌تواند ضمن افزایش آگاهی آنان نسبت به بیماری‌های به آنان برای کمک به همکارانشان موثر باشد.

 

 

 

 

مرگ بر اثر عدم  انجام یک ماساژ ساده قلبی

مهاجروطن خاطرنشان کرد: طی این سال‎ها بارها شاهد درگذشت افرادی بوده‌ایم که اگر یک ماساژ یا تنفس ساده قلبی برروی آنان انجام می‌شد، یا محل قرار گرفتن سر آنان تغییر می‎یافت، آن فرد زنده می‎ماند.

وی با اشاره به کارنامه آموزش عمومی مرکز فوریت‎های پزشکی استان تصریح کرد: در سال 1390 تمامی معلمان و حدود 100 هزار نفر از دانش آموزان دبیرستان‎های استان از آموزش امداد و نجات اولیه برخوردار شدند.

این کارشناس امداد و نجات ادامه داد: آموزش رانندگان ماشین‌های سنگین استان از دیگر برنامه‌های آموزشی بود که در سال گذشته  انجام گرفت.

 

ماه رمضان فرصت مناسب برای آموزش کمک‌های اولیه برای عموم مردم

مهاجروطن با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: این زمان فرصت مناسبی است تا پس از نماز مغرب و عشاء آموزش کمک‎های اولیه به مردم ارائه شود.

وی یادآور شد: نتیجه ‌سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت عمومی جامعه ای سالم و شاداب خواهد بود.

دوره آموزشی امداد و نجات و کمک‎های اولیه در اداره کل مدیریت بحران استان گلستان آغاز شده و دو مرحله از آن پایان یافته است و دیگر مراحل دیگر آموزش نیز طی هفته‌های دیگر تدوام می‎یابد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله  سیل در این استان روی می‎دهد.

انتهای پیام/83002/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول