اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: طرح عظیم دانشنامه فرهنگ و تمدن استان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اجراست.

اجرای طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مهدی حبیبی اظهار داشت: حوزه هنری خراسان جنوبی فعالیت‌های پژوهشی خود را از سال 1390 آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: حوزه هنری خراسان جنوبی اقدام به چاپ مجموعه آثار هنرمندان و همچنین کتب نفیس با مرجع هنری و ادبی کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه تصحیح و حمایت از آثار فاخر و مکتوب هنرمندان از جمله فعالیت‌های مهم پژوهشی حوزه هنری است، ادامه داد: از سال تشکیل این حوزه در خراسان جنوبی 17 کتاب با عنوان‌های مختلف از جمله گنجشک‌های ملاقات ممنوع، کاج‌های همیشه سبز، آن‌ سوی پرواز و غیره چاپ شده است.

حبیبی عنوان کرد: مجموعه دانشنامه خراسان جنوبی که شامل 60 عنوان بوده یکی از فعالیت‌های بارز و مهم پژوهشی حوزه هنری خراسان جنوبی است.

این مسئول با بیان اینکه پنج جلد از این دانشنامه به چاپ رسیده است، تصریح کرد: تعداد 15 جلد از مجموعه دانشنامه خراسان جنوبی آماده چاپ است.

وی ادامه داد: حوزه هنری خراسان جنوبی با تشکیل شورایی متشکل از اساتید، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در این حوزه به فعالیت‌‌های خود جامعیت و هدف بخشیده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح عظیم دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی در حال اجراست، یادآور شد: این طرح از مهمترین طرح‌های حوزه هنری استان بوده که در حال اجراست.

حبیبی در پایان اذعان داشت: این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مرجع‌سازی تاریخ، فرهنگ و هنر استان‌ها بوده است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول