اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی خبر داد

نمایش آثار برگزیده سوگواره 72 راوی آسمان در 4 کشور

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: آثار برگزیده و منتخب سوگواره ملی 72 راوی آسمان در کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و تاجیکستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش آثار برگزیده سوگواره 72 راوی آسمان در 4 کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی در جمع متولیان برگزاری سوگواره ملی 72 راوی آسمان اظهار داشت: این آثار به صورت مستند در این چهار کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال یک گروه تعزیه از خراسان‌رضوی برای ارائه مستند در افغانستان شرکت کردند، افزود: نمایشگاه این سوگواره نیز هم‌زمان با برگزاری آن در بیرجند برپا می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: این نمایشگاه 26 تا 28 دی‌ماه در نگارخانه بهمن دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 21 شب از آن بازدید کنند.
حبیبی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار منتخب بخش عکس، پوستر و شعر سومین سوگواره ملی 72 روای به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی از برگزاری دو برنامه ویژه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برگزاری مراسم تعزیه از شاخص‌‌ترین برنامه‌ها بوده و در این راستا یکی از گروه‌های حرفه‌ای تعزیه‌خوانی از خراسان‌رضوی دعوت شده و در نمایشگاه برنامه اجرا خواهند کرد.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی اجرای برنامه در حوزه موسیقی آیینی را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا از حوزه هنری استان بوشهر برای اجرای موسیقی تعزیه به مدت سه روز در نمایشگاه دعوت شده است.
حبیبی با اشاره به دیگر مزایای نمایشگاه سوگواره ملی 72 راوی آسمان، تصریح کرد: نصب آثار منتخب جشنواره و استفاده عموم از نقاط قوت این نمایشگاه بوده و افراد علاقه‌مند در صورت تمایل می‌توانند آثار برگزیده را با سفارش چاپ روی MDF تهیه و خریداری کنند.
 
*افتتاح نمایشگاه دائمی انتشارات سوره مهر در خراسان‌جنوبی
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از افتتاح نمایشگاه دائمی انتشارات "سوره مهر" در بیرجند خبر داد و گفت: این نمایشگاه از برنامه‌های جانبی سوگواره بوده و به صورت دائمی در این استان فعالیت خواهد کرد.
حبیبی گفت: نمایندگی انتشارات سوره مهر در حوزه کتب تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت می‌کند که این نمایشگاه با عرضه و فروش محصولات سوره مهر جنب سینما بهمن بیرجند آغاز به کار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه کتابی تحت عنوان "شیری در قفس" با محتوای عاشورا توسط شهید مهدی زارعی از زیرکوه قاینات نیز تهیه شده است، افزود: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در حاشیه برنامه‌های سوگواره ملی با حضور رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات کشور رونمایی و از خانواده این شهید تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول