اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد:

اعتبارات در بخش ترویج و آموزش کشاورزان به صفر رسیده است

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: اعتبارات در بخش ترویج و آموزش کشاورزان به صفر رسیده و این مهم منجر به عدم تحقق تعهدات شده است.

اعتبارات در بخش ترویج و آموزش کشاورزان به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، ناصر فتاحی ظهر امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان دامی و کشاورزی شهرستان اسدآباد، اداره آموزش و ترویج کشاورزی را پایه و اساس کشاورزی دانست و اظهار داشت: سال گذشته حجم عملیات این اداره آموزش 4 هزار نفر با اعتبار 32 هزار و 50 هزار ریال بوده که واحدهای تخصصی در قالب 16 پایگاه ترویجی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این 16 پایگاه شامل 10 پایگاه در بخش‌ کشاورزی، دو پایگاه در بخش باغبانی و دو پایگاه در امور دام و دو پایگاه در مصرف تهیه آب است، اذعان داشت: اجرای فعالیت‌های آموزشی در قالب قرارداد به شش شرکت فنی و مهندسی کشاورزی مستقر در شهرستان واگذار شده که این فعالیت‌ها در قالب 900 هزارروز کلاس آموزش، یک هزار روز کارگاه آموزشی، هفت جلسه برای 180 نفر از بهره‌برداران و سه جلسه برای 120 نفر بهره‌بردار پایگاه استفاده بهینه از آب روستاها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 نفرروز از فعالیت آموزشی استفاده کرده‌اند و تا پایان اسفند امسال این میزان باید به یک هزار و 200 نفر روز برسد.

فتاحی به برگزاری سه دوره آموزش در هفته کاهش عوارض بلایای طبیعی و بیمه محصولات کشاورزی در شهر آجین و روستای موسی‌آباد خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای 15 نفر از بهره‌برداران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه چندین سال قبل توزیع کود شیمیایی شهرستان 12 هزار تن بوده است، گفت: به علت تورم سال گذشته یک هزار و 500 تن کود در شهرستان توزیع شد که در سال زراعی امسال این میزان به 2 هزار تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از به کارگیری کمباین کشت سیب‌زمینی برای نخستین ‌بار در اسدآباد خبر داد و در ادامه قطع اعتبارات آبیاری تحت فشار را از مهم‌ترین مشکلات کشاورزی خواند.

در پایان از تولیدکنندگان در بخش‌های دامی و کشاورزی با دادن لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/89008/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول