اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

جلوی انحراف مالی 36 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی مازندران گرفته شد

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: براساس نظارت به عمل آمده در بخش کشاورزی جلوی انحراف مالی هشت طرح کلان با اعتباری بیش از 36 میلیارد تومان گرفته شد.

جلوی انحراف مالی 36 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی مازندران گرفته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌الله فرزانه بعدازظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی با اشاره به اینکه جایگاه نظام اداری باید در انقلاب اسلامی مناسب باشد، اظهار داشت: نظارت سبب شد تا فضای سوء‌استفاده از تسهیلات دولتی برداشته شود.

وی افزود: نظارت در بخش کشاورزی مانع استمرار فعالیت در این بخش نشد.

فرزانه با بیان اینکه نظارت در بخش کشاورزی جنبه آموزشی، توجیهی و پیشگیرانه دارد، بیان داشت: نظارت‌ها سبب می‌شود تا نظام اداری ناکارآمد به فعالیت خود ادامه ندهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوب هیئت وزیران دو مرجع صلاحیت برای فعالیت‌های توسعه‌ای را احراز می‌کنند که شامل دستگاه متبوع و بانک‌ها هستند.

فرزانه نظارت بر طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در مازندران را اثربخش دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی از 51 طرح کشاورزی بازدید به عمل آوردند که برای این تعداد طرح بیش از 75 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از 51 طرح بازدید شده اعتبار تسهیلاتی مصوب 49 درصد آن مورد احراز واقع نشد.

وی افزود: بعد از نظارت دستگاه‌های اجرایی 16 درصد طرح‌ها در قالب هشت پروژه با اعتباری بیش از 36 میلیارد تومان از انحراف خارج و به سمت طرح‌های مطلوب کشاورزی سوق داده شد.

فرزانه احیای آب‌بندان‌های مازندران را از سوی دستگاه‌های اجرایی متبوع مورد تاکید قرار داد و گفت: اهالی برخی از مناطق در نظر دارند آب‌بندان‌های متروکه را به سمت پروژه‌های عام المنفعه تغییر کاربری دهند.

وی به اهمیت وجودی آب‌بندان‌های در شمال کشور اشاره کرد و یادآور شد: آب‌بندان‌ها باید برای پرورش ماهی، گردشگری و تامین آب کشاورزی و اراضی زراعی تغییر کاربری دهند.

انتهای پیام/86006/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول