اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی 91 صورت گرفت

تولید بیش از 623 هزار تن محصولات باغی در همدان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال زراعی گذشته، 623 هزار و 750 تن انواع محصولات باغی در استان همدان تولید شده است.

تولید بیش از 623 هزار تن محصولات باغی در همدان

حجت‌الله شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال زراعی 91، 623 هزار و 750 تن محصولات باغی در 70 هزار و 24 هکتار تولید شده است.

وی افزود: روند تولید محصول گردو در سال زراعی 91، به گونه‌ای بوده که این محصول در 18 هزار و 568 هکتار سطح زیر کشت، 57 هزار و 322 تن تولید داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان در خصوص سطح زیر کشت و میزان تولید محصول انگور نیز خاطرنشان کرد: این محصول در 20 هزار و 973 هزار هکتار، 377 هزار و 804 هزار تن تولید داشت.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به افزایش مهارت باغداران استان همدان، توانستیم ضمن افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی، افزایش چشم‌گیر تولیدات این محصولات را در استان شاهد باشیم.

شهبازی با بیان اینکه رکورد بی‌سابقه بیش از 623 هزار تن از انواع محصولات را در استان داشتیم، گفت: در استان همدان شرایط اقلیمی کاملاً مناسب بوده و خسارت اندکی به باغات استان وارد شده و توانستیم انواع محصولات باغی را به بازار مصرف عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سطح زیر کشت باغات ما 2.5 درصد است ولی میزان تولیدات ما 3.4 تولیدات کشور است که متوسط عملکرد ما از اوسط عملکرد باغات کشور بالاتر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان در خصوص میزان خسارت به باغات افزود: سطح زیر کشت خسارت‌دیده باغات 17 هزار و 923 هکتار بوده که امسال میزان محصولی که خسارت دیده 70 هزار و 478 تن به ارزش ریالی 897 میلیارد و640 میلیون ریال بوده است.

این مسئول با بیان اینکه به باغات انگور 30 درصد خسارت وارد شده، اذعان داشت: بیشترین سطح خسارت مربوط به انگور است که در 7 هزار و 397 هکتار 43 هزار و 472 تن محصولات دچار خسارت شده‌اند.

شهبازی متذکر شد: بعد از انگور، گردو بیشترین خسارت را با 57 درصد دیده به طوری که در 4 هزار و هشت هکتار 7 هزار و 228 تن از این محصول از بین رفته است.

وی به سومین محصول خسارت‌دیده اشاره و بیان داشت: هلو، شلیل، سیب، زردآلو، آلبالو، گیلاس و آلو دیگر محصولاتی هستند که دچار خسارت شده‌اند. 

انتهای پیام/89024/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول