اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کاراته استان قزوین:

سطح مسابقات کاراته قهرمانی کشور بالا بود

دبیر هیئت کاراته استان قزوین گفت: مسابقات کاراته قهرمانی کشور که در قزوین برگزار شد، از سطح بالایی برخوردار بود.

سطح مسابقات کاراته قهرمانی کشور بالا بود

حمیدرضا داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری رقابت‌های کاراته سبک شوتوکان قهرمانی کشور که روز گذشته در قزوین به پایان رسید، اظهار داشت: مسابقات بسیار نزدیک به هم دنبال شد و نتایج دور از انتظاری هم در این رقابت‌ها حاصل شد.

وی از شکست سعید کنعانی ملی‌پوش البرزی تیم ملی سبک شوتوکان کشورمان به عنوان مهم‌ترین اتفاق مسابقات قهرمانی کشور یاد کرد و گفت: کنعانی که عنوان 9 دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده بود، نتوانست در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی خود را تکرار کند و مقابل رقیبان تن به شکست داد.

داوری اشاره‌ای هم به قهرمانی علی‌اصغر آسیابری کاراته‌کای قزوینی در وزن 68- کیلوگرم کرد و بیان داشت: آسیابری در دیدار نهایی با شایستگی موفق شد با نتیجه سنگین هشت بر یک محمدرضا محمدلو را از پیش رو بردارد تا یکی دیگر از نتایج غیر منتظره این مسابقات رقم بخورد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین تصریح کرد: قهرمانی آسیابری در دیدار نهایی و پیروزی در دیدار نهایی مقابل محمدلو از آنجا با ارزش بود که این کاراته‌کا سال گذشته در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی موفق شده بود بهمن عسگری قهرمان جوانان و امیدهای جهان را با نتیجه سنگین پنج بر صفر شکست دهد.

داور بین‌المللی کاراته کشورمان اشاره‌ای هم به قهرمانی علیرضا غلامی دیگر کاراته‌کای شایسته استان در رقابت‌های قهرمانی کشور کرد و افزود: این کاراته‌کای ارزنده قزوینی در دیدار نهایی موفق شد سیدمحسن میرقیصری را از پیش رو بردارد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

وی از نایب قهرمانی مجید حسن‌نیا کاراته‌کای ملی پوش وزن 55- کیلوگرم قزوینی هم صحبت به میان آورد و افزود: حسن‌نیا بر خلاف اینکه در دیدار پایانی این رقابت‌ها از حریف خود قدرتمندتر بود با اشتباه داوری بازی را واگذار کرد و به مقام دوم بسنده کرد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین با اشاره به درخشش بهمن عسگری ملی‌پوش شایسته استان در رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور تأکید کرد: عسگری در این رقابت‌ها عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت و با قاطعیت موفق شد عنوان قهرمانی وزن 75- کیلوگرم این رقابت‌ها را تصاحب کند.

وی در پایان عنوان کرد: کاراته‌کاهای تیم قزوین در این رقابت‌ها سنگ تمام گذاشتند و با کسب پنج نشان قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی بالاتر از تیم‌های قدرتمند تهران و گیلان سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

دبیر هیئت کاراته استان در پایان از سبک شوتوکان به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سبک‌های کاراته جهان نام برد و خاطرنشان کرد: این سبک در کنار سبک‌های شیتوریو، گوجوریو و وادوریو، چهار سبک اصلی این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/77004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول