اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران خبر داد

اعزام جوانان مازندرانی به خارج از کشور برای کسب مهارت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران از آمادگی این سازمان برای اعزام جوانان به خارج از کشور برای مهارت‌آموزی در زمینه اشتغال خبر داد.

اعزام جوانان مازندرانی به خارج از کشور برای کسب مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی‌کارنامی عصر امروز در اولین کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال بسیج مهندسی ساری اظهار داشت: در سال جاری بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید دو حماسه شکل می‌گرفت.

وی تصریح کرد: حماسه سیاسی موردنظر رهبر انقلاب اسلامی با همت مردم شریف کشور محقق شد و اکنون باید تلاش کنیم که حماسه اقتصادی با همکاری و همراهی مردم در کشور محقق شود.

قائم‌ مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران با اشاره به ابلاغ قانون اصل 44 در کشور بیان داشت: با ابلاغ این قانون باید 80 درصد امور برعهده مردم باشد و دولت به عنوان ناظر بر امور فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه نیز بر خصوصی‌سازی تأکید زیادی شده است و دولت با گذشت زمان کوچک می‌شود و به تناسب آن نیروی انسانی کمتری را می‌پذیرد.

بابایی‌کارنامی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ مناسب کار در کشور شد و بیان داشت:  فرهنگ کارکردن در کشور دچار اشکالاتی است که نیاز به اصلاح دارد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی با اشاره به بهره‌وری پایین کار در کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود.

این مسئول حوزه کار در مازندران نبود نیروی کار ماهر در کشور را از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه اعلام کرد و گفت: برای ارتقای فرهنگ کار دانشگاه‌ها باید به سمت آموزش نیروی کار ماهر در کشور روی بیاورند.

 قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بازدیدی که از برخی شهرک‌های صنعتی در مازندران انجام شد، گفت: نداشتن مهارت نیروی کار از مواردی است که کارفرما‌ها از این موضوع در رنج هستند.

این مسئول حوزه کار در مازندران از آمادگی این سازمان برای اعزام نیروها به خارج از کشور برای کسب مهارت مشاغل خبر داد و گفت: جوانان با کسب مهارت لازم به سمت مشاغل خرد، خوداشتغالی، مشاغل خانگی و تشکیل تعاونی‌ها روی می‌آورند.

انتهای پیام/86004/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول