اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی اعلام کرد

5 اولویت برنامه‌های کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان‌رضوی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی به تشریح پنج اولویت در برنامه‌های کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان پرداخت.

5 اولویت برنامه‌های کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، مرتضی دهقانی اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف فعالیت این کارگروه که ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فعالیت می‌کند، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فراهم آوردن بستر لازم به منظور مشارکت گسترده مردم در حوزه فرهنگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: در همین راستا کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان امسال به منظور عملی شدن اهداف یاد شده پنج برنامه اصلی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی نخستین برنامه را ارتقای انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی اعلام کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی به منظور آموزش قوانین و مقررات حقوق و تکالیف شهروندی، آموزش حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تعیین بایدها و نبایدهای حقوق شهروندی مورد تاکید قرار گرفته است.

دهقانی ارتقای نشاط اجتماعی را به عنوان یکی از عوامل عمده سرمایه اجتماعی دومین اولویت برنامه‌های کارگروه دانست و خاطرنشان کرد: سالم‌سازی مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها، ارتقای سلامت جسمی و روانی و توسعه ورزش‌های همگانی، بومی و محلی در اولویت قرار دارد.

دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان کاهش آسیب‌های اخلاقی از طریق ترویج آموزه‌های دینی در دو بخش فردی و اجتماعی و با اولویت روزی حلال و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ عمومی را از دیگر برنامه‌های کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان معرفی و تصریح کرد: صداقت و کسب روزی حلال از مهم‌ترین محورهای اعتلای اخلاق در جامعه است.

دهقانی پنجمین برنامه کارگروه را ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی مناطق ویژه اجتماعی (سکونتگاه‌های غیر رسمی) ذکر کرد و افزود: یکی از اولویت‌های کاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری توجه به شاخص‌ها، ساختارها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی ساکنان این مناطق است که کم‌توجهی به آن موجب گسترش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: در این راستا تلاش خواهد شد تا با هدایت امور فرهنگی و اجتماعی این مناطق و به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثری انجام شود.

وی مهم‌ترین آسیب در حوزه اقدامات اجتماعی و فرهنگی را فقدان انسجام لازم میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی برشمرد و گفت: اقدامات جزیره‌ای و فعالیت‌های پراکنده، منجر به اتلاف سرمایه و عدم دستیابی به اهداف مورد نظر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم تقسیم کار مناسب بین دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و اجتماعی استان افزود: این دفتر به عنوان بازوی ستادی استانداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند نقش ویژه‌ای در هماهنگی، هدایت و نظارت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها ایفا کند.

انتهای پیام/70003/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول