اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پایداری در استان همدان:

دولت آینده پول مردم را از دانه درشت‌ها بگیرد

دبیر جبهه پایداری در استان همدان گفت: اولویت دولت آینده رسیدگی به معیشت مردم، کنترل تورم و همکاری با قوه‌قضائیه برای بازگرداندن پول مردم از دست بدهکاران بزرگ بانکی است.

دولت آینده پول مردم را از دانه درشت‌ها بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان این‌که حل مشکلات اقتصادی و کنترل تورم اولویت اول کاری دولت آینده است، اظهار داشت: موضوع تورم از زمان پس از جنگ تحمیلی شروع شده و تاکنون سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به این‌که مردم نباید انتظار داشته باشند که نرخ تورم و قیمت کالاها به دوره قبل از تحریم‌ها بازگردد، افزود: هنر دولت در کنترل تورم این است که روند صعودی تورم را کند و یا متوقف کند.  

دبیر جبهه پایداری در استان همدان عنوان کرد: اگر منصفانه به موضوع تورم و گرانی‌ها نگاه شود دولت به تنهایی قادر به کنترل تورم نیست و دولت آینده بخشی از مسائل را می‌تواند انجام دهد.

وی تصریح کرد: قسمت عمده موفقیت در این کار بر دوش قوه‌قضائیه با رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‌ها و بازگرداندن سرمایه‌های مردم است.

فلاحی اظهار داشت: در دوره‌های گذشته قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی کشور در برخورد با دانه‌درشت‌ها عملکرد ضعیفی داشته و با توجه به عملکرد ضعیف سازمان بازرسی نمی‌توان انتقادی یک‌سویه به دولت‌ها در خصوص این‌که آن‌ها مقصر ایجاد تورم و گرانی هستند، وارد کرد.

وی در ادامه به عوامل موفقیت دولت در کنترل تورم و رسیدگی به تخلفات و به دام انداختن دانه‌درشت‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع همت قوه‌قضائیه را می‌طلبد که رئیس‌قوه قضائیه باید در کنار رئیس قوه مجریه برای برخورد با آن‌ها وارد کار شوند.

فلاحی ادامه داد: عده کمی وام‌های بسیار کلانی از سیستم بانکی گرفتند و تسهیلات را به دولت‌ها برنگرداندند و اگر این پول‌ها به اقتصاد کشور برگردد خیلی از صنایع کوچک تعطیل شده دوباره راه‌اندازی می‌شوند. 

وی افزود: قیمت کالاها در نقاط مختلف به صورت افسارگسیخته افزایش یافته در حالی که در حوزه داخلی و نه در جامعه جهانی اتفاق خاصی رخ نداده و به راحتی تخلفات انجام می‌شود.

دبیر جبهه پایداری در استان همدان عنوان کرد: اولویت دولت آینده رسیدگی به معیشت مردم، کنترل تورم و همکاری با قوه‌قضائیه برای بازگرداندن پول مردم از دست بدهکاران بزرگ بانکی است.

وی در ادامه با بیان این‌که حسن روحانی که با رویکرد اعتدال انتخاب شده تا از افراطی‌گری برخی گروه‌ها جلوگیری کند، گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود که برخی تحرکات برای حذف برخی چهره‌های ارزشی آغاز شده است.

فلاحی ادامه داد: روحانی اعلام کرده که ستادهای تبلیغاتی بعد از انتخابات تعطیل شده و سخنگویی ندارد بنابراین این موضوع باید عملی شود اما مشاهده می‌کنیم برخی از طیف اصلاح‌طلبان با فرصت‌طلبی به دنبال حذف نیروهای ارزشی در استان همدان هستند و نمونه آن در تغییر مدیریت‌ها قابل مشاهده است.   

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول