اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

راه‌اندازی حوزه علمیه از دغدغه‌های مردم خرم‌دره بود

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به راه‌اندازی حوزه علمیه خرم‌دره گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه از دغدغه‌های مردم خرم‌دره بود.

راه‌اندازی حوزه علمیه از دغدغه‌های مردم خرم‌دره بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، حجت‌الاسلام محمود نور‌پور بعدازظهر امروز در جمع شماری از مردم و مسئولان خرم‌دره اظهار داشت: مردم برای راه‌اندازی و حمایت از حوزه‌های علمیه همت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات مصر اظهار داشت: در مصر، انقلابی توسط مردم صورت گرفت، که انقلابی با شعارهای اسلامی، تکبیر، تهلیل و با خواسته‌های اسلامی و ضد استکباری بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، مدتی ارتش امور کشور را به دست گرفت و یکسال هم اخوان و شخص محمد مرسی قدرت را به دست گرفتند.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه مرسی بیش از یکسال نتوانست دوام بیاورد و بر اثر فشار و اعتراض مخالفان، ارتش وی را برکنار کرد، ادامه داد: در تحلیل وقایع مصر باید گفت که یکی از علل شکست انقلاب مصر مواجه بودن با خلاء رهبری بود.

وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی ایران با وجود آن همه شیطنت و توطئه پیروز شد، رهبری شجاع و قوی و مردمی چون امام راحل داشت، تصریح کرد: در مصر خلاء رهبری کاملاً محسوس بود.

نور‌پور نبود وحدت و انسجام ملی و اسلامی در مصر را از دیگر علل وقایع امروز این کشور عنوان کرد و گفت، افزود: در مصر تفرقه و اختلاف حاکم بود، و دشمنان هم به این اختلافات دامن می‌زدند.

وی با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوزه‌های علمیه، مراجع و روحانیت جلودار حرکت بودند، ادامه داد: در مصر الازهر قاهره و مراکز علمی و دینی کاملاً خنثی و تماشاچی بودند.

امام جمعه خرم‌دره اعتماد اخوان‌المسلمین و شخص محمد مرسی به آمریکا، اروپا و عربستان و اسرائیل را از دیگر علل عدم موفقیت انقلاب مصر برشمرد و گفت: محمد مرسی دشمنان و دوستان واقعی مصر را نشناخت.

وی خاطرنشان کرد: مردم مبارز مصر 14 بار خط لوله انتقال گاز مصر به اسرائیل در صحرای سینا را منفجر کردند که با ثمن بخس به اسرائیل داده می‌شد، ولی مرسی مانع تعطیلی آن شد.

نور‌پور به دو بار نامه‎نویسی و اظهار محبت به پرز رئیس رژیم صهیونیستی و خطاب قرار دادن او به عنوان «دوست عزیز» را از دیگر اقدامات نادرست مرسی برشمرد و گفت: تعطیل کردن سفارت سوریه در قاهره را نیز از دیگر اقدامات نادرست مرسی برشمرد.

وی میدان دادن به گروه‌های سلفی، وهابی و تندرو را از دیگر اقدامات نادرست مرسی برشمرد و گفت: به شهادت رساندن دانشمند مستبصر مصری شیخ حسن شحاته و چهار تن از شیعیان مصر در شب نیمه شعبان آنهم با آن طرز فجیع و غیر انسانی و سکوت دولت و شخص مرسی را از دیگر اقدامات نادرست مرسی اعلام کرد.

امام جمعه خرم‌دره افزود: همه اینها می‌رساند که مرسی کفایت لازم را نداشت، مرسی دوست و دشمن را نشناخت، گرفتار غرور شد، مرسی به دار و دسته و بقایای مبارک اعتماد کرد و به آنها میدان داد.

وی تصریح کرد: اخوان و شخص مرسی «اعزه علی الکافرین و اذله علی المومنین» را فراموش کردند وا ز توطئه مثلث شوم عبری، عربی و غربی غفلت کردند.

وی با بیان اینکه تکیه به آمریکا مشکل را حل نمی‌کند، ادامه داد: اگر آمریکا مشکلی حل می‌کرد، مرسی شکست نمی‌خورد و باید به قدرت اسلام و مردم و نه بیگانگان تکیه کرد.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول